Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Selv om jeg ikke liker spoilere er jeg enig med Bombefar her. Nå trenger jeg ihvertfall ikke å se de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Du er jaggu god som klarer å se hva handlingen/slutten er ved å lese innlegget mitt!

Jeg har faktisk bare sagt navnet på en av hovedfigurene i bøkene/filmene!!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Du er jaggu god som klarer å se hva handlingen/slutten er ved å lese innlegget mitt!

Jeg har faktisk bare sagt navnet på en av hovedfigurene i bøkene/filmene!!

Skulle bare lage et poeng. Har ikke tenkt å se de allikavel

Lenke til kommentar
Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Du er jaggu god som klarer å se hva handlingen/slutten er ved å lese innlegget mitt!

Jeg har faktisk bare sagt navnet på en av hovedfigurene i bøkene/filmene!!

Ja, vi er flinke vi to! :thumbup:

Lenke til kommentar

Husker da Matrix kom ut, og alle sa det var den O'store filmen over alle filmer, det fantes rett og slett ikke no bedre. Jeg kan ikke si jeg ble videre overbevist da jeg endelig fikk karra meg ned til video sjappa og leid den, en måneds tid etter den kom på video. for all del filmen er bra, men jeg fatter ikke hvorfor alle skriker og hoier etter den "dype" historien. jommen sa jeg dyp, new age religion , og hvis jeg får quote psilocybe , kvasifilosofisk vås.

Hva som gjør at folk fikk ett nærmest religiøst forhold til filmen da den kom ut er for meg ett stort mysterie, men da har vel ikke jeg forstått "the matrix" da, ifølge kjennerene.

 

 

Men så er jo jeg en Ringenes Herre nerd, så matrix geeka har sikkert ett helt annet synspunkt.

 

men men, smaken er som baken :)

 

(jajaja, jeg har fjerna spoileren)

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar
Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Enig, synes LOTR alt i alt er utrolig kjedelig. Likte den første filmen utrolig godt, men ble bare som en langdradd sluttsekvens med Atter En Konge, tror Jackson aldri har hørt "kill your darlings". Synes The Matrix er en fenomenal sci-fi fortelling og min stemme går selvsagt til The Matrix :)

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som var på nippet til å duppe av da Trinity jattet i det som virka som 3 timer før hu døde i Revolutions?

Da kan du tenke deg hvordan Ringenes Herre er. Der er jo alle 3 filmene 3 timer fra før. Føles som uendelig mange timer.

 

Men forsåvidt enig. Revolutions var søppel.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Tolkien rappet helt vilt fra diverse mytologier og legender, ja. Ingen kan påstå at hverken Matrix eller LOTR seriene er veldig unike på det viset. Det som er unikt er mulighetene man har i filmverdenen i dag, som ikke fantes før. De som har sett den LOTR filmen som aldri ble ferdig, skjønner sikkert hva jeg mener.

du tenker på 1978 versjonen med animasjon og rotoscoping, jeg synes den var ganske bra faktisk, selv om de bare fikk festet bok 1 og 2 til film..

Stemmer det, er den ja. Den er bra, ja, men med enorme hull som bærer preg av at den aldri skulle vært utgitt i det hele tatt. Såvidt jeg husker var det mangel på penger som resulterte i at arbeidet stoppet opp, og i mer eller mindre ren desperasjon slapp de ut den versjonen. Hadde den blitt fullført ville den vært en fantastisk film den dag i dag, for jeg likte måten de laget den. Den var uferdig uansett fall.

 

Jeg har nettopp sett ferdig 4t versjonen av Return of the King, og den var som en kamerat sa, mye mer utfyllende enn den vanlige versjonen. Kan ikke si jeg kjedet meg spesielt mye, noe jeg ofte gjør ved lange filmer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...