Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Matrix prøver å være så filosofisk og dyp, men det skinner så gjennom at de bare har "stjålet" ideer fra Ghost In The Shell og overforenklet dem så de passer til den gemene Hollywood-elskende hopen.

I kunstverdenen er det noe som heter: "Talentene låner, geniene stjeler" Jeg vet ikke om det er mulig med en direkte overføring til filmverdenen, men alle stjeler ideer av hverandre, hele tiden! Matrix er bygget på Ghost In The Shell, vel vel! Tolkiens bøker er bygget på diverse mytologier bl.a. Norrøn mytologi, man kan si at Tolkien har stjålet litt her og der!

I disse tilfellene er det slik at: Man stjeler fra andre og lager geniale ting av det!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Tolkien rappet helt vilt fra diverse mytologier og legender, ja. Ingen kan påstå at hverken Matrix eller LOTR seriene er veldig unike på det viset. Det som er unikt er mulighetene man har i filmverdenen i dag, som ikke fantes før. De som har sett den LOTR filmen som aldri ble ferdig, skjønner sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Tolkien rappet helt vilt fra diverse mytologier og legender, ja. Ingen kan påstå at hverken Matrix eller LOTR seriene er veldig unike på det viset. Det som er unikt er mulighetene man har i filmverdenen i dag, som ikke fantes før. De som har sett den LOTR filmen som aldri ble ferdig, skjønner sikkert hva jeg mener.

du tenker på 1978 versjonen med animasjon og rotoscoping, jeg synes den var ganske bra faktisk, selv om de bare fikk festet bok 1 og 2 til film..

Lenke til kommentar

Ringenes Herre er noe av det største dritet jeg noen gang har sett. Har vel og merke bare sett eneren, men jeg har heller ingen planer om å se de andre. Skjønner ikke at noen ligger i kø i ukesvis for å se på noe sånt drit. Jeg hadde nok med 3 timers pining, men så henger jeg ikke på Avalon heller.....

 

EDIT: Liker ikke Matrix noe spesielt godt heller bare så det er sagt

Endret av Bombefar
Lenke til kommentar
Det ble litt langdrygt på slutten av "Atter en konge" Var rimelig lei av Frodo med de digre forskremte blå gluggene, og så tok det aldri slutt, når man tror det er slutt så kommer det jaggu enda en sluttfrekvens!

TAKK, der sparte du meg for mange timer med Ringenes Herre. Veldig snilt gjort av deg. Skulle ønske det var flere som deg her inne

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...