Gå til innhold

Ringenes Herre eller Matrix. En avstemming


Black Star

Hvilken av disse to trilogiene liker du best?  

437 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse to trilogiene liker du best?

    • Matrix trilogien
      107
    • Ringenes Herre trilogien
      328


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matrix prøver å være så filosofisk og dyp, men det skinner så gjennom at de bare har "stjålet" ideer fra Ghost In The Shell og overforenklet dem så de passer til den gemene Hollywood-elskende hopen.

 

Blir nok Ringenes Herre. Bøkene er gørr kjedelige...greide ikke engang å bli ferdig med første boka, men filmene greide i alle fall å holde interessen min oppe.

Lenke til kommentar

Den første Matrix filmen var helt glimrende, satte nesten popkornet i halsen i åpningssekvensen, ble helt satt ut! Aldri hadde jeg sett noe lignende! Folk satt med hakeslepp gjennom hele forestillingen, fantastisk! Oppfølgerne hadde ikke samme evne til å sjokkere, og ble derfor litt bleke i forhold til enern.

Så kom LOTR filmene, fantastiske de også, meeen jeg ble lei av Frodo på slutten, Elijah Wood spiller ikke akkurat på et stort register..

The Matrix er min favoritt..

Lenke til kommentar
Matrix prøver å være så filosofisk og dyp, men det skinner så gjennom at de bare har "stjålet" ideer fra Ghost In The Shell og overforenklet dem så de passer til den gemene Hollywood-elskende hopen.

 

Blir nok Ringenes Herre. Bøkene er gørr kjedelige...greide ikke engang å bli ferdig med første boka, men filmene greide i alle fall å holde interessen min oppe.

LOLz

 

Jeg synes begge er like bra, på sin måte!

 

The Matrix har en god historie, ok så er den rappet fra en eller annen anime film (som jeg tilfeldigvis elsker), men god uansett.

 

Alle (stor sett) Holly wood filmer "stjeler" fra samme ideer, det er ufattelig vanskelig å lage noe nytt per i dag.

 

Ringenes herre.. er en filmatisering av noen bøker. Veldig godt utført, dog, så godt som det omtrent lar seg utføre.

 

Jeg ville nok stemt.. ... hm.. Ringens herre... tror jeg.

 

Jeg elsker begge, men LOTR er bedre filmatisert IMHO.

 

Jeg har LOTR - ROTK Extended -noe- på DVD, men jeg har også alle Matrix filmene samt Animatrix (vil garantert kjøpe spesialboksen med 1o DVDer)

 

Si meg. hvor ofte blir det gitt ut filmer av scif-i typen som er så gjennomførte som Matrix serien? Ikke ofte... tenk litt over det. Folk er overvettes kravstore i dag. Vi burde være glade for det vi får av sci-fi, som i det hele tatt holder mål :)

 

(minne seg selv om å ikke poste på forum når man er full)

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
The Matrix uten nærmere omtanke. Aldri hatt sansen for smågotherjentefetish-alver og slikt. Sci-fi for faan' :)

Tror nok desverre (for deg) at det er mer Matrix som blir assosiert med gotere (trenchcoat deluxe) osv enn Ringenes Herre. Men en freak er og blir en freak uansett om det er fantasy eller sci-fi.

Det stemmer på en måte. Jeg liker veldig godt både sci-fi og fantasy, men Matrix er langt overlegent LOTR for min del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...