theck1 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei godtfolk og godt nyttår på etterskudd! Jeg skal oppgradere min gamle sliter, nemlig en p4 1.6! Har alltid vært intel fan, men skal gå for et socket 939 oppsett, så dette må jo godkjennes av dere amd folk her inne Hva jeg har fra før som skal brukes videre: - Western digital raptort 36,7 gb s-ata - Seagate 120 gb s-ata - Raidmax kabinett - PSU - Skjerm, tastatur & mus - Audigy 2 zs Oppsett: Hovedkort: Asus A8N SLI Deluxe CPU: AMD Athlon 64 "Winchester" 3500+ RAM: Kingston HyperX 3200 1GB kit (2x512) Skjermkort: Asus Geforce 6800 Ultra pci-x Vannkjøling: Asetek vannkjøling (cpu, gpu, chipset) Hdd: Maxtor maxline III 250GB 16mb cache ncq DVD-RW: NEC nd3520 dual layer - Får hele herligheten for 14.035,- Spørsmål: > Får jeg denne pakken noe billigere et annet sted, så skrik for all del ut! > Er usikker på om vannkjølingen fungerer til dette oppsettet? >Når skjermkort nummer 2 kommer om noen måneder, kan vannkjølingen utvides med en gpu blokk til for skjermkort 2? Vil pumpa være bra nok til dette? > Vil vannkjølinga få plass i kabinettet? > Vil ramen duge ved eventuell overklokking? Dette kommer mest sannsynlig ikke til å skje, men i tilfelle! > Lave timings hjelper vel en del på den generelle ytelsen på dette oppsettet? > Er psu kraftig nok? (Dumt spm, men spør alikevel) > Tips til plassering av vannkjølingssystem og vifter i kabinettet? Mini modding kan ordnes! > Har jeg glemt noen vitale deler her? - Har prøvd å sette sammen en kraftig maskin som er fremtidsrettet, som jeg håper varer en god stund. Kommentarer og synspunkter mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Eneste jeg kan komme med råd er at du har en psu som levere. Pass på at den psu du bruker leverer minst 24 amp på +12v railen. Ellers ser det bra ut, tipper på at du ikke kommer til å få det med det første siden nforce 4 kortene lar vente på seg. Endret 5. januar 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Eneste jeg kan komme med råd er at du har en psu som levere. Pass på at den psu du bruker leverer minst 24 amp på +12v railen. Ellers ser det bra ut, tipper på at du ikke kommer til å få det med det første siden nforce 4 kortene lar vente på seg. Takk for responsen:) Hvordan får jeg sjekket dette? Hva har det å si hvis psuen ikke klarer å levere minst 24 amp på +12v railen? -theck1- Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 bZerk PSU'en leverer ifølge Microplex 34A på 12V's railen. Men det jeg lurer på er hvordan du skal få plass til vannkjøling i det Raidmax kabinettet Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 bZerk PSU'en leverer ifølge Microplex 34A på 12V's railen. Men det jeg lurer på er hvordan du skal få plass til vannkjøling i det Raidmax kabinettet Hehe det er et meget godt spørsmål Har tenkt til å fjerne de to 80 mm viftene bak i kabinettet og feste radiatoren der på et vis Pumpa og tanken satser jeg på at det blir plass til foran i kabinettet under harddiskene, hvis de er satt helt i toppen. Kan bli spennende! hehe! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tror du skal få slite med å få vannkjølinga inn der ja Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et større kabinett. Hvis det er pengene det står på så ville jeg valgt et 6800GT istedet for 6800Ultra. 6800Gt har vist seg svært overklokkingsvennlig om med vannkjøling så når du Ultra hastighet uten probelemer Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Tror du skal få slite med å få vannkjølinga inn der ja Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et større kabinett. Hvis det er pengene det står på så ville jeg valgt et 6800GT istedet for 6800Ultra. 6800Gt har vist seg svært overklokkingsvennlig om med vannkjøling så når du Ultra hastighet uten probelemer Takk for svar castor Det kan nok bli trangt, men tror kanskje det går, hvis ikke så får jeg kjøpe vannkjølings-kabinettet til lian li på microplex Hvis jeg ikke skal klokke maskinen så er det vel ikke vitsi å kjøpe høyere ram enn pc 3200? Trenger kommentarer på dette! Jeg går nok for et ultra kort fra asus da jeg får dette for 4300 kroner, det fåes vel ikke billigere noe annet sted? Og tilgjengeligheten er vel ikke akkurat noe å hoppe i taket for! Gjerne flere meninger om oppsettet! -theck1- Endret 6. januar 2005 av theck1 Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Yeah Cous... detta her suger ass... bare tuller vettu hehe Ser bra og smuud ut detta da Håper du får den og allt funker som det skal Selvom jeg ikke er noen AMD fan så går det bra for denne gang, syns de har fortjent å få selge litt siden de var så kjappe med SLI løsningen sin som funker veldig fint ser det ut til og la oss ikke glemme 64bit som oxo er deilig kommer jo windows til den snart gjør det ikke? Good luck iallefall Hilsen Fettern din vett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå