Krankemot Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) må nå ha en ny pc, den jeg har nå kan dere lese om i profilen, den kan koste 9000 og vil ha mulighet til å bytte ut forskjellige komponenter etterhvert hvis nødvendig, det er derfor viktig at maskinen er fremtidsrettet, altså med PCIe. jeg vet ikke vilken sokkel amds dobble kjerner kommer til men hvis dere har en aning så hadde det hvert bra. PC'n skal brukes til: spill (fortrinnsvis HL2) se på film 3dmodellering billedbehandling overklokke delene jeg trenger er: Hovedkort (PCIe) cpu (helst amd) skjermkort (vivo) nettverkskort lydkort? hvis ikke innebygd dvd-brenner psu RAM skal bygge mitt egent kabinett av tre, (worklogg kommer) er de noe dere tror jeg har glemt må dere si ifra, jeg er klar for å svare på poster resten av kvelden. (sjekk dato) takker for ALLE svar mvh Snorre Endret 8. januar 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 BUmp... ble nesten lei meg, ingen som svarer :'( Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) s939 kommer med dobbeltkjener etterhvert. Edit: Vil du ha SLI?(mulighet for 2 grafikkkort som jobber sammen) Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Mitt opsett på prisguiden. Her har du et fint s939 opsett, med SLI. Dette skjermkortet har ikke VIVO, bare VO. Vet ikke hvor viktig det er for deg? Edit: du kan også klokke høyt med dette opsettet, skal være lett å nå 2,5\2,6Ghz med denne prosessoren og denne RAMen. Edit 2: siden du skal bygge kabinett selv så kan jeg jo erstatte aopen 600B med en tagan 480W, ble litt over budsjettet ditt men... Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Selv om jeg er ihuga AMD tilhenger, vil jeg påstå at skal du ha et fremtidsrettet oppsett NUH, bør du nok gå for intel pga. manglende PCI express osv. på amd fronten. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Selv om jeg er ihuga AMD tilhenger, vil jeg påstå at skal du ha et fremtidsrettet oppsett NUH, bør du nok gå for intel pga. manglende PCI express osv. på amd fronten. hvor har du det fra? nforce 4 kommer jo strax Edit: og vil du påstå at han skal ha et fremtidsrettet system er jo SLI helt genialt, siden han kan kjøpe et til identisk grafikkort når det er billig og han trenger det, for så å sette det inn, og oppnå opptil dobbel ytelse. Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 ok, vivo er ikke så viktig, går greit med VO SLI høre bra ut, er det noen frere innvendinger på oppsettet til dario? Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis det er HL2 du skal spille mye vil et ATI kort absolutt være å anbefale fremfor et Nvidia kort.. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis det er HL2 du skal spille mye vil et ATI kort absolutt være å anbefale fremfor et Nvidia kort.. Fordi ATI-kort gir deg 5% bedre ytelse? Hvis han kjøper s-939 med SLI og Nvidia-kort har han muligheten til å knuse ethvert ATI-oppsett. (ATI kommer ikke med AMR(var det det det hette?) før i slutten av 2005, så per dags dato er SLI-oppsettet mest fremtidsrettet, uansett hvordan man snur og vender på det) Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Fra Komplett.no: Hk: MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939 nForce4 SLI,4xSATA2,GbLAN, Firewire Dette hovedkortet er testet her Cpu:AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939 KjempeCPU som er testet her Minne: Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024Mb Disse minnebrikkene er testet her GPU: XFX GeForce 6600GT 128MB 1.6ns GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Edition Dette spesielle Kortet kommer med 1.6ns minne som er MEGET OC-vennlig. 6600GT chipsettet er testet her Lyd: Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI lydkort 7.1 Markedets beste lydkort til spilling Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Silver Bulk Kjempebrenner til innbruddspris! PSU: Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort denne PSUen er meget stabil&bra til overklokking. Editors choice her Totalt: 9329.21 Håper du ble litt klokere. dette tror jeg blir en bra PC. lykke til Hilsen grendal Endret 7. januar 2005 av GRendal Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Hvis han kjøper s-939 med SLI og Nvidia-kort har han muligheten til å knuse ethvert ATI-oppsett. Det var nå å dra laksen litt langt syntes jeg.. trodde de fleste hadde fått med seg at SLI fortsatt ikke duger så bra som man skal ha det til(mye på grunn av dårlig tilretteleggelse fra spillprodusentene). Det er bare få spill om ikke bare doom 3 som faktisk gir noe merkbar bedre ytelse på dette. Edit: Hvis det er HL2/CS/CS:S som denne gutten skal spille vil ATI kortet skampryle et Gforce kort. Og.. hvis han vil ha SLI må han ut med en god del peng og hvorfor ikke da bare kjøpe et X850XT PE som skambanker SLI kortene.. Endret 7. januar 2005 av Yoruk Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Fra Komplett.no: Hk: MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939 nForce4 SLI,4xSATA2,GbLAN, Firewire Dette hovedkortet er testet her Cpu:AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939 KjempeCPU som er testet her Minne: Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024Mb Disse minnebrikkene er testet her GPU: XFX GeForce 6600GT 128MB 1.6ns GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Edition Dette spesielle Kortet kommer med 1.6ns minne som er MEGET OC-vennlig. 6600GT chipsettet er testet her Lyd: Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI lydkort 7.1 Markedets beste lydkort til spilling Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Silver Bulk Kjempebrenner til innbruddspris! PSU: Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort denne PSUen er meget stabil&bra til overklokking. Editors choice her Totalt: 9329.21 Håper du ble litt klokere. dette tror jeg blir en bra PC. lykke til Hilsen grendal ve du hvordan minnet apsser sammen med HK? Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Da har du 2 alternativ, mitt med bedre skjermkort, hans med bedre lydkort som jeg ikke tror man trenger til spilling. Mener integrerte holder i massevis. Mitt er en smule dyrere da, 1500 kr.- dyrere kanskje. Edit: er det cl2 det minnet du har anbefalt han GRendal? Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Da har du 2 alternativ, mitt med bedre skjermkort, hans med bedre lydkort som jeg ikke tror man trenger til spilling. Mener integrerte holder i massevis. Mitt er en smule dyrere da, 1500 kr.- dyrere kanskje. Edit: er det cl2 det minnet du har anbefalt han GRendal? jepp, men, tror jeg ikke trenger lydkort egentlig, siden jeg ikke er en super hardcore gamer kjøper isåfall senere, uannsett er det genialt med SLI gjør det enkelt å opgradere... blir det dobbelt så god ytelse? edot: så ikke posten 3 poster over, blir forvirra!!!!!! * gå og grine i fortvilelse* Endret 7. januar 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Nei det blir ikke dobbelt så god ytelse.. langt i fra. I enkelte sammenhenger kan det gi opptil 50% bedre ytelse men det er svært få. I spill som f.eks Half life 2 ligger faktisk SLI utgaven at 6800 ultra under single versjonen og jeg har sett flere tester der SLI gir faktisk ¨dårligere resultat en når man bare kjøper 1 stk. 6800ultra. Men i fremtiden kan det faktisk bli veldig bra og det er fremdeles nytt på markedet så mye kan skje. Endret 7. januar 2005 av Yoruk Lenke til kommentar
apwr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Nei det blir ikke dobbelt så god ytelse.. langt i fra. I enkelte sammenhenger kan det gi opptil 50% bedre ytelse men det er svært få. I spill som f.eks Half life 2 ligger faktisk SLI utgaven at 6800 ultra under single versjonen og jeg har sett flere tester der SLI gir faktisk ¨dårligere resultat en når man bare kjøper 1 stk. 6800ultra Dine datakunnskaper er ikke akkurat imponerende. I visse tilfeller kan en SLI-konfigurasjon øke ytelsen med opptil 100%, og når man aktiverer AA/AF samt kjører høy oppløsning, vil garantert 2 x 6800-serien (eller 6600-serien for den saks skyld) gi bedre ytelse enn med bare ett enkelt kort. Endret 7. januar 2005 av apwr Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Nei det blir ikke dobbelt så god ytelse.. langt i fra. I enkelte sammenhenger kan det gi opptil 50% bedre ytelse men det er svært få. I spill som f.eks Half life 2 ligger faktisk SLI utgaven at 6800 ultra under single versjonen og jeg har sett flere tester der SLI gir faktisk ¨dårligere resultat en når man bare kjøper 1 stk. 6800ultra Dine datakunnskaper er ikke akkurat imponerende. I visse tilfeller kan en SLI-konfigurasjon øke ytelsen med opptil 100%, og når man aktiverer AA/AF samt kjører høy oppløsning, vil garantert 2 x 6800-serien (eller 6600-serien for den saks skyld) gi bedre ytelse enn med bare ett enkelt kort. LOL! Jeg vil gjerne se noen resultater på spill der 6600GT/ultra SLI gir 100% bedre ytelse.. takk. Dessuten snakker vi om 6600 serien her, ikke 6800. Og 6600 GT i SLI kan bare glemme å banke ETT ATI kort som f.eks X800/X850 serien i spill som HL2 uansett hvor mye du skrur opp på oppløsning AA/AF. edit: Ikke snakk om datakunnskaper før du tenker litt gjennom de garantiene du setter i slutten av posten din. Endret 7. januar 2005 av Yoruk Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) test Fra 57 til 92 fps pga SLI er jo nice... litt mer enn 40% kanskje? Edit: fra 3500 til 6200 i 3dmark05 litt mer enn 40% kanskje? Sli funker bare bra når der gjelder, DVS når du har bruk for det. Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 jalla nice ja, men det er ikke et 6600 kort Lenke til kommentar
Dario Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) jalla nice ja, men det er ikke et 6600 kort nei nei, selv anbefalte jeg han et 6800gt kort, noe jeg absolutt syns han bør gå for hvis han er villig til å betale for det. Edit leifminator Endret 7. januar 2005 av Dario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå