Learning To Fly Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg prøver og få til artwiz-fonten anorexia i Fluxbox-skinnet mitt, men om jeg bruker koden som står i XMMS, så blir det bare som på bildet her nedenfor. Jeg har også gjort som det står skrevet her, men det er ingen forskjell. Som man ser har jeg altså fått til anorexia i Torsmo og XMMS. Koden jeg bruker i XMMS er -artwiz-anorexia-medium-r-normal-*-*-110-*-*-p-*-iso8859-1, mens i Torsmo trenger jeg bare skrive anorexia. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har du prøvd å legge inn på samme måte som på Torsmo? Fluxbox bruker truetype fonter og linjen du bruker på XMMS er beregnet på programmer som ikke har truetype støtte. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har prøvd å skrive bare anorexia, som funker i Torsmo, men i Fluxbox'en blir det bare en liten skrifttype: Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Måtte teste dette selv. Lastet ned Artwiz fontene fra Sourceforge puttet de under ~/.fonts kjørte fc-cache la inn anorexia-7 i stylen min. Fungerte fint det. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Måtte teste dette selv. Lastet ned Artwiz fontene fra Sourceforge puttet de under ~/.fonts kjørte fc-cache la inn anorexia-7 i stylen min. Fungerte fint det. Prøvde å gjøre det samme, men det vil bare ikke gå. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kopierte du bare *.pcf filene? Jeg tok med font.dir osv og da fungerte det ikke, etter jeg slette alle filene utennom *.pcf og tok en ny fc-cache så fungerte det. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Kopierte du bare *.pcf filene? Jeg tok med font.dir osv og da fungerte det ikke, etter jeg slette alle filene utennom *.pcf og tok en ny fc-cache så fungerte det. Prøvde det nå, men går fremdeles ikke. Er det egentlig meningen at det skal stå 0 bak "anorexia.pcf" og alle de andre i fonts.cache-1? Bak index: og fontversion= også? Føler at det er noe jeg mangler. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Er det samme med meg også så det er ingenting du mangler. fonts.cache-1: "anorexia.pcf" 0 "anorexia:style=Regular:slant=0:weight=100:width=100:pixelsize=11:foundry=artwiz:antialias=False:index=0:outline=False:scalable=False:charset= |>^1!|>^1!P0oWQ :lang=fj|ho|ia|ie|io|om|so|sw|ts|xh|zu:fontversion=0" Fluxbox: *.font: anorexia-7 Endret 7. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Er det samme med meg også så det er ingenting du mangler. fonts.cache-1: "anorexia.pcf" 0 "anorexia:style=Regular:slant=0:weight=100:width=100:pixelsize=11:foundry=artwiz:antialias=False:index=0:outline=False:scalable=False:charset= |>^1!|>^1!P0oWQ :lang=fj|ho|ia|ie|io|om|so|sw|ts|xh|zu:fontversion=0" Fluxbox: *.font: anorexia-7 Ok. La merke til noe nå, at på det første bildet jeg la ut er det 4 før hver bokstav. (trodde først det bare var tilfeldige tall/bokstaver) Skikkelig oppmerksom, hehe. Så da må det vel være et eller annet der. Endret 7. januar 2005 av AFireInside Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Les readme'en til artwiz fontene, der står det noe om font-cache Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har lest README'en til Artwiz og det stod egentlig ikke så mye fornuftig der. Det som er rart er at det fungerte så enkelt til meg og det fungerer ikke til AFireInside. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har lest README'en til Artwiz og det stod egentlig ikke så mye fornuftig der. Det som er rart er at det fungerte så enkelt til meg og det fungerer ikke til AFireInside. Spørsmålet er vel heller om _han_ har lest den... Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Men hvis han gjorde akkurat det jeg gjorde så skal det fungere, og det sa han at han gjorde. README filen til Artwiz er ikke aktuell i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg hadde glemt å legge til font'en i X config'en, men nå kommer jeg ikke inn i X engang. Hipp hurra. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Du trenger ikke å redigere Xconfig. Hadde noen småproblemer i sted, fontene fungerer i Fluxbox, men ikke i XMMS og ATerm. La til følgende i ~/.xinitrc: xset +fp $HOME/.fonts Nå fungerer alt: Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har ikke ~/.xinitrc. Hva skal det stå i den? Bruker forresten Fedora Core 3. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dette er min: #!/bin/sh # $XConsortium: xinitrc.cpp,v 1.4 91/08/22 11:41:34 rws Exp $ userresources=$HOME/.Xresources usermodmap=$HOME/.Xmodmap sysresources=/usr/X11R6/lib/X11/xinit/.Xresources sysmodmap=/usr/X11R6/lib/X11/xinit/.Xmodmap # merge in defaults and keymaps if [ -f $sysresources ]; then xrdb -merge $sysresources fi if [ -f $sysmodmap ]; then xmodmap $sysmodmap fi if [ -f $userresources ]; then xrdb -merge $userresources fi if [ -f $usermodmap ]; then xmodmap $usermodmap fi xset +fp $HOME/.fonts fluxbox Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har ikke ~/.xinitrc. Hva skal det stå i den? Bruker forresten Fedora Core 3. I Fedora heter filen "/etc/xinitrc". Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Du trenger ikke å redigere Xconfig.Hadde noen småproblemer i sted, fontene fungerer i Fluxbox, men ikke i XMMS og ATerm. La til følgende i ~/.xinitrc: xset +fp $HOME/.fonts Nå fungerer alt: Gikk ikke dette heller. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kan du ikkje berre legge fontane i ein global mappe i staden for .fonts slik at alle brukarar kan bruke dei, og så slepp du å stresse med xinit scripts og xset. Legg fontpathen inn i /etc/X11/xorg.conf Kan du poste xorg.conf? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå