Gå til innhold

får ikke endret verdier i BIOS

Xvani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart du kan overklokke skjermkortet ditt! (les: GPU om du vil)

Men å overklokke selve prosessoren er det verre med. For det første er den multiplier-låst. For det andre så har Ibm også låst hovedkortet på 100mhz fsb. Derfor kan man ikke overklokke samme hva man gjør med pc'n.

Lenke til kommentar

Hums, ok, kan noen fortelle meg hvordan jeg overklokker en IBM maskin da??? helst en guide eller noen få hint... Sitter på en haug av en PC.

Leste på ocshoot at ingen hadde klart å åpne multiplier locken på en p3. Dette må da være en gammel guide?

Uansett, dette er en lieset PC, så vil helst ikke tukle med hw'en da... (med blyant, lodding og slikt)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 01:00, Xvani skrev:

Hums, ok, kan noen fortelle meg hvordan jeg overklokker en IBM maskin da??? helst en guide eller noen få hint... Sitter på en haug av en PC.

IBM og andre pakke-maskiner lar seg sjelden overklokke, siden endel av det som normalt ligger i Bios, ofte ligger som recovery/ sikkerhet i egen partisjon på harddisken.

Quote:

Leste på ocshoot at ingen hadde klart å åpne multiplier locken på en p3. Dette må da være en gammel guide?

Gammel eller ny guide...P3 lar seg ikke unlocke som en AMD-proz - om man 'skrur' CPU-Clk rett i taket, så vil CMOS resette til default ( eller med 'safe-config' ) i bootup.

Quote:

Uansett, dette er en lieset PC, så vil helst ikke tukle med hw'en da... (med blyant, lodding og slikt)

Temmelig sikkert at en leaset PC ikke lar seg tukle radikalt med ( noe kundene etter deg sikkert setter pris på ), men det fins nok unntak.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-15 02:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 02:25, Gothiatek skrev:

Deler av BIOS på HD you must be kidding me så dumme er ikke engang IBM

Mulig jeg uttrykker meg klossete og har oppfatta dette feil, men før jeg begynner å lete etter dokumentasjon: hva oppfatter du som 'deler av bios' ?

Det jeg mener er en partisjon på harddisk på en OEM-maskin som ikke lar seg skrive til.

Det er ikke CMOS som resetter endringer i Bios, men partisjonen på harddisken i bootup, og den har jeg altså oppfatta som en Bios utenfor rekkevidde for brukeren.

Hvis man setter harddisken i en annen maskin, og formaterer, er det mulig at man overskriver denne partisjonen - men er usikker på hva som ville skje om man satte den tilbake i OEM-maskina.

Er her for å lære, om noen vil rette meg hvis jeg er helt på viddene :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-15 04:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...