Deadringer Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) hei! satt nettopp sammen pc'en til en kamerat av meg. under formatering og installasjon av windows for første gang leste pc'en bare cd rw'en. ok tenkte jeg å fyrte løs. men cd rw'en klarte ikke lese cd'en. jeg måtte ta ut ide kabelen til cd rwen for at jeg kunne bruke dvd'en. slik er det også i windows. da jeg plugger i cd'rw'en vil/klarer den ikke lese cd'en jeg putter i. jeg kan heller ikke ha den(cd rwen) plugga i. da leser ikke pc'en dvd rommen, som er den eneste som fungerer skikklig. hva kan problemet være? er cd rw rommen enkelt å greit defekt? Endret 5. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva med master og slave til de overnevnte? Oppgradering av firmware? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Hva med master og slave til de overnevnte? det trengs bare å fixe i bios ikke sant? i så fall er det fixa. Oppgradering av firmware? får ikke oppgradert noe siden han ikke har nett på pc enda. men med firmware mener du drivere el? trenger jo ikke drivere til cd/dvd rom. kan bruke de som er i windows Endret 5. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Nei du må sette master og slave ved og flutte jumpern bakpå brenner/dvd/cdrom (står som regel på hva som er hva eller det står i brukermanual) master er den du setter i enden av ide kabelen.l Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 ah, da kan det være det som er problemet da! takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå