CreAtiv3 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 En kompis av meg har nettop flytta inn i ny leilighet og fikk seg for ei parkeringsbot. Men mitt i gata så er skiltet, men må du ikke ha en pil under skiltet for at det skal gjelde bakover? Så hva er det jeg ikke forstår, men som tydeligvis parkeringsvakten forstår? Har lagt en liten tegning. -Trykk her- Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jo, det er jeg nesten sikker på, jeg har hvertfall sett selv at noen er det pil forover og bakover, mens noen har kun skiltet, og når det er kun skiltet er det fra skiltet og framover, men hvis skiltet er dobbelsidig gjelder det vel begge veier? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 den tegningen forstod jeg ikke noe. Når du kjører til huset skal det være avmerket om det er en parkeringssone eller ikke. Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 du kommer fra karmsundsgata, så parkerte han før skiltet. Lenke til kommentar
volvo1976 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Sånn parkering forbudt skilt, gjelder fra skiltet og fram til neste kryss, så kjørelæreren da jeg tok mitt teorikurs. Står det underskilt: -pil opp, frem til neste kryss. -pil ned, fra skiltet og bakover til forrige kryss. -pil begge veier, parkering forbudt i hele gata. Er dette riktig?? Si fra hvis jeg har tøysa med deg nå... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Som du sier på tegningen din er skiltet dobbeltsidig. Og da gjelder det vel hele strekningen? Edit: Kan ta feil, men det hørtes iallefall logisk ut Endret 5. januar 2005 av Blib Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Men det burda da vært ei pil under, for du kan jo ikke gå og sjekke for hver j**** gang du parkerer om det er ett skilt bakpå skiltet. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Trafikkskilt gjelder fra der de er satt opp og fremover i kjøreretningen. Det er uten betydning om skiltet er tosidig. Kom han fra Karmsundsgata og parkerte på den siden skiltet er satt opp? Parkering nedenfor den grønne pilen omfattes da av parkeringsforbudtet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå