Gå til innhold

Får error i Prime95, xp2500@xp3200

Anbefalte innlegg

Hvor farlig er det at jeg får error i Prime95?

Kan det føre til total ødeleggelse av CPU, Ram eller HK over lengere tid?

Har ennå ikke merket ustabilitet i spill (kjørt i ca 5 dager nå).

Systemet er som følger

Xp2500@Xp3200 (v.core 1.85) Temp: 47-50 grader full load, 38-39 grader idle.

Asus A7N8X-X

Radeon 9800 pro @ 420/337

Twinmos PC3200 512 mb

En HDD, En Dvd SPiller

2 stk papst vifter

System temp 30 grader.

Det første jeg tenkte var at det var feil på rammen, men har spilt en god del UT2K4 og CS etter at Prime fucka og har ikke merka noe der. Så det utelukker jeg. Dessuten er Prime95 Cpu test så det var kanskje litt dumt, men man vet aldri.

Det andre var at kanskje v.core var litt lav, men etter å ha lest her skjønte jeg at så ikke var tilfellet. Normal V.core, kanskje litt over det normale.

Den tredje og mest sannsynlige syndebukken må vel være min 300 watts aopen PSU som fulgte med kabinettet. Aopen QF50A

Men ich habe keine geld (<< jeg har ingen penger) så derfor lurer jeg på om det er trygt å kjøre overklokk selvom om PRime95 får Fatal Error etter ca et kvarter.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at det er PSU som er problemet. Det systemet trekker ikke voldsomt med watt..

Har du satt opp spenninga på minnet? For lav spenning på minnet kan føre til ustabilt system.

Hvis det ikke funker, bare prøv å sett opp Vcore litt til. Kanskje det hjelper.

Hvis ikke noe av dette funker, så veit jeg ikke..

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at det er PSU som er problemet. Det systemet trekker ikke voldsomt med watt..

Har du satt opp spenninga på minnet? For lav spenning på minnet kan føre til ustabilt system.

Hvis det ikke funker, bare prøv å sett opp Vcore litt til. Kanskje det hjelper.

Hvis ikke noe av dette funker, så veit jeg ikke..

:hmm:

Nå har jeg litt blandede følelser om å sette opp spenningen. Syns den er høy nå oh er litt redd for varmen og slikt.

Men venter å ser om jeg får flere svar her.

Lenke til kommentar

Da har jeg bitt i det sure eplet og klokket ned til Xp2500@2100 mhz. Eller 11*190. Dønn stabilt, får en ny chipsettkjøler snart. Bare for å teste, fordi north bridge var veeeeeldig varm under Prime og når jeg fikk reeboots, men jeg tviler at det er grunnen.

Verdt et forsøk ihvertfall

Prime95

den som sjekker om CPu'en klarer en regne oppgave eller no.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Men kan vi ikke bare få vite om du har prøvd å sette opp spenninga på minnet da? Du har aldri svart på det! Hvis du ikke har satt opp spenninga på minnet så er det høyst sannsynlig det som er årsaken til at det er ustabilt, og det er IKKE farlig å sette spenninga opp noen hakk!

Spenninga på minnet og spenninga på cpu er ikke det samme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...