Gå til innhold

papst vifte 12 db til 340 w strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Sikkert blitt svart på dette før men jeg må bare være helt sikker.

Går det fint å bruke det? bruker chieftec dragon medium.

tenkte å bruke asfaltmapper i pcen.. hva med å ha en papst vifte 12 db da?vil vel ikke begynne å brenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det duger?? til en 340 W.?? så hvorfor er noen skeptiske og sier at det ikke er bra å ha en 12 db papst vifte i en 340 W psu?

CfD: hehe..nei..ikke EN vifte i hele kabinettet...snakker om psuen jg.. en vifte der og ikke 3 eller noe som du prata om.

Lenke til kommentar

Hmmm, sjønte ikke helt...

Skal du ha en 12 db papst i psu og ingen i case?

Eller skal du ha standard psu og en i case?

Jeg har 4 papst og en thermaltake i kabinettet og d funker phett :grin:

mvh Øyvind

AMD T-bird 1400Mhz

Asus A7M-266 MOBO :sad:

256 TwinMos MB ddr-ram :smile:

IBM Deskstar 60GXP :grin:

ATI Radeon 8500 :grin:

Chieftech Dragon DA-01WD

4 papst og 1 TT casefan

Moddet TT Volcano 7S :grin:

Innebygd "Bluescreen of Death" :lol:

[ Denne Melding var redigert av: [E.T]SomEThinG på 2002-06-12 23:32 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-06-13 08:30, navido82 skrev:

For å gjøre det klart for alle: Bytte ut den viften som er i psuen (340W) med en 12db istedet. Den ***** støyen går meg på nervene.

Har samme PSU, og vil si at det går helt fint, men det er ett par ting man bør ta med i betraktning.

Jeg satte inn en Papst 12dB i strømforsyningen, og hadde maskinen kjørende en ukes tid. Sjekket i blant temperaturen på PSU, og synes ikke at den noen gang ble særlig varm. Meningen var å ha 2 stk. Papst 12dB vifter som sørget for å blåse luft inn i kabinettet, og 2 stk. like vifter (den ene i PSU) som blåser luften ut. Har fra før av en Papst 12dB på CPU'en med Alpha kjøleribbe.

Dessverre så ble jeg aldri fornøyd med støynivået. Vet ikke om det er vibrasjoner, el. andre ting som spiller inn, men jeg synes jeg hørte motorstøyen fra viftene for godt. I tillegg så ble det litt luftsus når hele sulamitten var godt i gang.

Så nå har jeg slått meg til ro med en Papst 19dB vifte i PSU, i tillegg til en 12dB vifte som blåser inn. Subjektivt sett så synes jeg at det totalt støyer mindre enn 4 stk. 12dB vifter, i tillegg til at luftgjennomstrømningen er helt ok. CPU-temperaturen ligger nå på 41-53C og temperaturen inne i kabinettet på 29-33C (P4 2Ghz, ikke overklokket)

Lenke til kommentar

hm.. skulle akkurat til å spørre om det. Sitter for tiden på en PII 400MHz og lurte på om en 12dB vifte til PSU'en min var nok(235W). Men ikke det nei...

Burde vel kanskje kjøpe ny stillegående PSU da? Eller modde en cheap psu til en silent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...