Gå til innhold

ny high-end pc?


Anbefalte innlegg

hei. skal endelig kjope meg ein egen pc til CA. 17500kr

 

dette har jeg:mus:intelimouse 4.0

tastatur: logitec media keyboard

dvd-brenner: samsung ts-h552b (dual-layer)

 

mitt forslag:

Antall Webpris Totalt

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Varenr.: 304045

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1401.21 1401.21

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 123331

Lagerstatus: 100+ stk på lager 950 950

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

EPoX EP-9NDA3+ Hovedkort for S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Varenr.: 303412

Lagerstatus: Ikke på lager. Bekreftet 41 stk 1/8/2005 1029 1029

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech X-530 Høyttaler 5.1, 5 Satelitter og Subwoofer 70W RMS

Varenr.: 304431

Lagerstatus: 37 stk på lager 599.8 599.8

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Guardian Gaming Case Sort Intelligent Led (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 301824

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 795 795

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hiper Strømforsyning Type R Sort ATX 480W, 120mm Vifte (14db)

Varenr.: 305425

Lagerstatus: 100+ stk på lager 895 895

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Varenr.: 301825

Lagerstatus: 21 stk på lager 2945 2945

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm,Silver

 

- Miljøgebyr 50.4 pr stk kommer i tillegg.Varenr.: 301399

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 24 stk 1/13/2005 3595 3595

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

Varenr.: 301844

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 688 stk 2/12/2005 3895 3895

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

totalt:16155

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst:

Hva skal du bruke PC-en til?

 

2048MB er som regel total waste of money, da 1024 holder i massevis for tilnærmet ALLE. TwinMOS RAM er for øvrig uvenner med veldig mange hovedkort, og dette kan lett skape problemer for deg, kjøp heller f.eks Geil eller OCZ minne om du vil ha kvalitet, eller f.eks Corsair Value om du vil ha mye for pengene.. og 1024 vil nok holde i massevis :)

 

Og hvor er dette oppsettet satt opp? Komplett? Vil si at Netshop er en del billigere på en del ting her, ihvertfall Gainward 6800GT-kortet ditt :)

Lenke til kommentar

Ville byttet til et hovedkort med Nforce4 og tilsvarende PCIe hovedkort.

 

F.eks. et Asus A8N-SLI Deluxe i kombo med Asus EN6800 GeForce 6800GT. Jeg kan ikke så mye om skjermkort, bare tok et 6800GT-kort med PCIe.

 

Trenger du virkelig 2GB RAM? Kjøp heller 1GB Corsair RAM med stramme timings.

Lenke til kommentar
Først og fremst:

Hva skal du bruke PC-en til?

 

2048MB er som regel total waste of money, da 1024 holder i massevis for tilnærmet ALLE. TwinMOS RAM er for øvrig uvenner med veldig mange hovedkort, og dette kan lett skape problemer for deg, kjøp heller f.eks Geil eller OCZ minne om du vil ha kvalitet, eller f.eks Corsair Value om du vil ha mye for pengene.. og 1024 vil nok holde i massevis :)

 

Og hvor er dette oppsettet satt opp? Komplett? Vil si at Netshop er en del billigere på en del ting her, ihvertfall Gainward 6800GT-kortet ditt :)

pcn SKAL bare brukes til spill som cs: s og 2048 mb ram er jerne godt a ha nar nye spill kommer som fear og stalker

Lenke til kommentar
Først og fremst:

Hva skal du bruke PC-en til?

 

2048MB er som regel total waste of money, da 1024 holder i massevis for tilnærmet ALLE. TwinMOS RAM er for øvrig uvenner med veldig mange hovedkort, og dette kan lett skape problemer for deg, kjøp heller f.eks Geil eller OCZ minne om du vil ha kvalitet, eller f.eks Corsair Value om du vil ha mye for pengene.. og 1024 vil nok holde i massevis :)

 

Og hvor er dette oppsettet satt opp? Komplett? Vil si at Netshop er en del billigere på en del ting her, ihvertfall Gainward 6800GT-kortet ditt :)

pcn SKAL bare brukes til spill som cs: s og 2048 mb ram er jerne godt a ha nar nye spill kommer som fear og stalker

CPL folka som naikon osv

de har 2gb minne på sin såkalte CS-PC

;)

Lenke til kommentar
hehe 1 gig er no bra det :-) Håper eg :-) 512 er no det som nesten er standrad på vanlige pcèr. Så då burde vell 1 gb være masse til ein spill pc :-)

2 Gig er bare fint det. KJøpte meg selv Pc med 2 Gig, og synes det er deilig.

Mitt behov for 2 Gig var og er at jeg bruker wmware.

 

V

en man med fornuft :yes:

Lenke til kommentar
hehe 1 gig er no bra det :-) Håper eg :-) 512 er no det som nesten er standrad på vanlige pcèr. Så då burde vell 1 gb være masse til ein spill pc :-)

2 Gig er bare fint det. KJøpte meg selv Pc med 2 Gig, og synes det er deilig.

Mitt behov for 2 Gig var og er at jeg bruker wmware.

 

V

en man med fornuft :yes:

:thumbup::yes:

Lenke til kommentar

Du vil få mye mer ut av de pengene ved å kjøpe en bedre prosessor istedetfor 1gb mer minne!!!!

F.eks en 3500+!

 

Og som hce sa, et nForce 4 hovedkort ville være et smart trekk :)

 

Ellers - skjermen.. vet ikke så mye om den skjermen, men siden du skal bruke den til spilling vil jeg heller nabefale NEC 1770NX! Du får den på netshop, koster mindre enn skjermen du har satt opp der :) (VELDIG bra skjerm til spilling, null etterslep som man finner på de fleste andre skjermer :) )

 

Strømforsyning... Hiper? Såvidt jeg har forstått er dette et billigmerke. Ikke VELDIG billig (ikke slik som q-tec), skal jo være bra, men om du skal bruke så mye penger på en PSU ville jeg heller f.eks kjøpt OCZ, Thermaltake eller Tagan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...