Gå til innhold

6600GT AGP: Aopen, XFX eller POV?

amarios

Anbefalte innlegg

[quote

xfx sitt minne er jo klokket høyere fordi det er 1.6ns istedetfor 2.0ns, altså får du bedre spesifisert minne og dual dvi til ca. samme pris...

Stemmer ikke, det er kun PCIe utgaven som har 1,6ns minne, ikke AGP.

Quote fra firingsquadlinken ovenfor: XFX uses the same 2.0ns Samsung GDDR3 memory modules as other manufacturers with their GeForce 6600 GT AGP card.

Mener defor jeg har mine ord i behold.

Men hvis dual DVI er viktig for deg så er jo XFX et klart valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt Aopen Aeolus 6600GT AGP i dag, forskjellen fra GeForce4 MX440 var enorm! :D:D:D Men nå fant jeg ut at PSU'en min er noe dritt ,:cry: Q-Tec "450W"=300W max... måtte koble ut alle kabinettviftene mine for at maskina skulle bli stabil overhodet! Nå blir det vel ny.....noen forslag? :hmm:

Lenke til kommentar

En kammerat av meg har 250w og han kjører aopen 6600gt agp md alt på full guffe uten noen som helst problemer. xp3000+ , 768 ram , 3 vifter i tillegg til viften på kortet. Har lest om flere som får dette kortet til å fungere med 250w strømforsyning......

Lenke til kommentar

"There is something that this card has for which a premium may be charged: 1.6ns GDDR3 running at 600MHz. We haven't seen pricing yet, but this part is obviously not going to be the "be all, end all" value of graphics cards. Adding memory bandwidth is a good thing for the 6600 GT, considering the 128-bit bus. The problem is that the performance benefit is maybe half the increase in memory bandwidth, if we are lucky. And we might see better scaling with AA enabled, but on a mainstream part, that's pushing the limits."

Dette er da PCI E utgaven..

"All of our 6600 GT solutions are fairly quiet. These fans are nothing like the ones on larger models, and the volume levels are nothing to be concerned about. Of course, the Inno3D fan did have a sort of whine to it that we could have done without. It wasn't shrill, but it was clearly a relatively higher pitch than the low drone of the other fans that we had listened to. "

XFX støyer nest mest av GF 6600 GT-ene.

Her er hele testen:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295

Redigert: Husk for all del å lese hva de sier om viftene på kortene. Noen av de hadde nemlig en vifte som satt dårlig på og løsnet. Det ga varmeproblemer. ("HSF issue"som det heter i teksten)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Han tilføyde ok informasjon, som du selektivt fjernet fra siteringen. Hvorfor denne sutringen?

Beklager hvis du oppfattet det som sutring.

Det ble gitt feil informasjon, som allerede er påpekt tidligere i tråden.

Det er vel i alles interesse at informasjonen som gis her på forumet er korrekt?

Trådstarter var ute etter et AGP kort, da er det vel riktig at det er specs for AGP han skal få.

Edit: Altså hvis det fremdeles skulle være noen tvil, XFX 6600GT AGP har 2ns minne, mens PCIe utgaven har 1,6ns minne.

Såvidt jeg kan se påvirker ikke dette ytelsen i særlig grad, AGP utgaven klokker fremdeles godt.

Endret av Vegggen
Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med mitt xfx kort, syns heller ikke det bråker noe spesielt. Gjorde akkurat samme oppgradering som deg, fra gforce mx440 til gforce6600gt. Du blir fornøyd garantert 100% forønyd samme hvilket du velger =) Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg er og ganske imponert over at jeg ligger på rundt 40 50 fps i hl2 i 1024x768 alt på high og 2xAA \ AF.. iforhold til at jeg har en gammel amd athlonxp 1800+ og kun pc2100 ram. blir nok enda bedre når jeg får flytta det over til det nye Gigabyte S939 kortet... med amd 64 3200+ og 1GB pc3200 ram i dual channel :w00t:

edit

fikk 3213 3dmarks i 3dmark05 enda resten av maskina er så sugen !!

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...