Gå til innhold

6600GT AGP: Aopen, XFX eller POV?

amarios

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg ta?: Aopen Aeolus, Point Of View eller XFX? Hvilken av de kortene er best? :hmm: Noen som har noen negative/positive erfaringer med noen av de kortene? (Skal ha nVidia GeForce 6600GT AGP)

Somebody help me! MÅ få skifta ut mitt råtne GF4 MX440!!!!

Kjører forøvrig med følgende hardware:

AMD Athlon XP-Mobil 2400+@2,4GHz

TwinMOS 2x256mb PC3200 Dual Channel

Abit NF7 v2.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt POV 6600 GT i dag. Har lagt inn det jeg tror er nyeste driver, men ettersom jeg opplever litt hakking i CoD:UO og HL2 skal jeg se om jeg finner en bedre en. Spørs om jeg formaterer og legger inn Windows på nytt til helgen. Er en stund siden sist.

Selve kortet virker å fungere fint - ikke så mye støy og null problemer å installere. Anbefales - så langt!

Lenke til kommentar

Har bestilt Aopen sitt kort siden det var det eneste på lager med pris under 2000,-. Tror det ble ca 1850,- med porto fra itbutikken.no. Har sett POV på lager andre steder men da med pris på ca.2000,- uten porto, og XFX er vel bare å glemme med det første. Noen andre som har kjøpt Aopen sitt kort?

Fant forresten enda en roundup av 6600GT med flere produsenter:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Det spiller vel liten rolle at XFX har valgt å klokke minnet 100MHz høyere originalt, dette kan jo enkelt justeres på alle andre kort i driveren uansett.

Ser ikke noe poeng med dette med mindre du har totalt angst mot å tweake ting selv, noe jeg antar de færreste her lider av...

Lenke til kommentar

Susse: Den grafen der gjelder et PCIe kort med løs kjøler, altså et defekt kort fra MSI.

Dette er lite relevant for det vi snakker om her, nemlig AGP utgaven som har en annen kjøler med forbedret festeanordning.

Se firingsquadtesten referert ovenfor for omtale av AGP kortet.

Lenke til kommentar

BFG GeForce 6600 GT virket som et jevlig bra kort. :thumbup:

The BFG GeForce 6600 GT OC ships at the highest clock frequencies we’ve seen in a GeForce 6600 GT card. The graphics core is clocked at 525MHz, 25MHz faster than the other cards, while the memory also operates at 525MHz, a stratospheric 70MHz over stock GeForce 6600 GT AGP clocks. This allowed the BFG GeForce 6600 GT OC to sweep all of our performance tests, running faster than any other GeForce 6600 GT card we’ve tested.

Endret av flabben2k
Lenke til kommentar
Det spiller vel liten rolle at XFX har valgt å klokke minnet 100MHz høyere originalt, dette kan jo enkelt justeres på alle andre kort i driveren uansett.

Ser ikke noe poeng med dette med mindre du har totalt angst mot å tweake ting selv, noe jeg antar de færreste her lider av...

xfx sitt minne er jo klokket høyere fordi det er 1.6ns istedetfor 2.0ns på pci-e ikke agp, altså får du bedre spesifisert minne og dual dvi til ca. samme pris...

JEg kommer iallefall til å gå for xfx sitt og hive på vannkjøling så er jeg kvitt bråket også....

edit: var bare pci-e xfx hvor minne er 1.6ns

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...