Gå til innhold

-Kommer OLED tidligere enn vi har trodd?

John P.

Anbefalte innlegg

Samsung annonserte Tirsdag 4/1-05 at de har laget en 21" widescreen OLED skjerm.

Link her.

-Høres bra ut dette, ihvertfall på papiret. :)

Hvor lenge tror dere det tar før dette tar av? Etter hva jeg har lest her på Hardware tidligere, er det mye som står igjen før denne teknolgien er moden, men det ser da bra ut på papiret allerede? Med mindre de "brenner ut" etter kort tid eller noe sånt da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre de "brenner ut" etter kort tid eller noe sånt da.

Det gjør de. Et av de største problemene med OLE idag er levetiden, som er under fire ganger det LCD presterer (om jeg ikke husker helt feil). OLED kommer nok, me denne annonseringen er, etter hva jeg forsår, mer teoretisk enn praktisk. Skjermen kan regnes for en konseptmodell å være, og kommer nok ikke på markedet.

Lenke til kommentar
Samsung Electronics said the next-generation flat panel screen features exceptionally high picture resolution of 6.22 million pixels and an outstanding contrast ratio of 5,000 to 1. The AM OLED also boasts unmatched brightness of 1,000 nit, more than twice as bright as existing LCD screens.

6,22 millioner pixels!!! Vi får tro at det ganget med 3 (2,07 per farge) ellers er det (med en 4:3 ratio) 2900x2150 pixels! Det kan være en widescreen med 1920*1080 punkter...

Geir :)

Lenke til kommentar

OLED er ennå bare papirlanseringer. Og Satsningsomårdet på skjermsiden i år er langt fra OLED skjermer fra Samsung sin side. De slikker ennå sårene fra i fjor da de fikk dunk i ræva av LG på plasma området.

Tro meg når jeg sier Samsung kommer med noen sinnsyke Plasma skjermer i løpet av de første månedene i år. Plasma er nok Samsungs store satsningsomåde, sammen med LCD.

Hvor enn mye vi drømmer om OLED skjermer vil det ikke forsvare seg økonomisk med de invisteringene som skjermprodusentene har gjort. Samsung har for øvrig akkurat stilt ferdig to kjempe fabrikker med prislapp på noen milliarder. Denne invisteringen skal tjenes inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...