Christian86 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 leverte inn min 6630 i dag. Den hadde vært inne på service to ganger tidligere, og var en telefon jeg fikk velge på grunn av reklamsjon på s700i. Telefonen hadde samme feil alle tre gangene, tilslutt med flere feil. Blant annet med defekt minnekort osv. Først er beskjeden at de må sende den inn på service. Greit tenker jeg, men de kan ikke nå meg når det er eneste telefonen jeg har. Så opplyser plutselig en ansatt at dersom det er samme feil er det 4. gang jeg kan bytte. I tillegg så opplyses det at telefonen må sendes videre til Nokia i Finland, og at det vil ta minst to uker før jeg har svar på reklamasjonen min. Heldigvis finner de ut at normal prosedyre er å gi meg lånetelefon. Etter å ha ventet i tilsammen 2 timer så fikk jeg endelig en lånetelefonen som fungerte. Problemet er at denne egner seg kun til ringing, da sms rett slett er for vanskelig (t68i med veldig gammel software) vet ikke hvor mye logikk det er i denne posten, men er veldig sliten akkurat nå Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Bare for å ha det klart. Den må på service for å få konstatert at det er samme feil for 3. gang. Er det det, så skal det ikke gjøres noe mer med den, du kan få hevet kjøpet. 4 ganger er bare tullball. At den skal sendes videre til finland forstår jeg meg egentlig ikke helt på, men jeg kjenner ikke servicerutinene. Etter min mening skal det være nok med konstatering av 3. gangs feil av et nokia-godkjent verksted for at ting skal gi deg rett til heving av kjøp. Du kan klippe ut den aktuelle paragrafen fra lovdata.no og ta med til butikken om de ikke hører på deg. Gjennomføring av avhjelp, prisavslag og omlevering er vel de tingene som er relevante. At lånetelefonen kun kan ringes med må du nok dessverre fint finne deg i. Lånetelefoner er gjerne 3210, 3310, A45 osv osv. Så en T68i er nok godt nok det. Endret 5. januar 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Bare for å ha det klart. Den må på service for å få konstatert at det er samme feil for 3. gang. Er det det, så skal det ikke gjøres noe mer med den, du kan få hevet kjøpet. 4 ganger er bare tullball. At den skal sendes videre til finland forstår jeg meg egentlig ikke helt på, men jeg kjenner ikke servicerutinene. Etter min mening skal det være nok med konstatering av 3. gangs feil av et nokia-godkjent verksted for at ting skal gi deg rett til heving av kjøp. Du kan klippe ut den aktuelle paragrafen fra lovdata.no og ta med til butikken om de ikke hører på deg. Gjennomføring av avhjelp, prisavslag og omlevering er vel de tingene som er relevante. At lånetelefonen kun kan ringes med må du nok dessverre fint finne deg i. Lånetelefoner er gjerne 3210, 3310, A45 osv osv. Så en T68i er nok godt nok det. med ringe, så er det bokstavelig talt ringing. sms er for tregt nesten, og tastene sliter med responsen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 later til at de vil prøve å reparere en gang til. Tror det skyldes at butikken ikke har skrevet reklamsjon på service seddelen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Er da ikke din feil om de ikke har gjort det? Et reparasjonsforsøk er et forsøk. Uansett om det står reklamasjon eller brunost på kvitteringen. Om 6630 nå har samme feil for 3 gang, så skal det bare en konstatering av dette til på et verksted, og så kan du heve hele kjøpet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 hvem sa det var min skyld forutsatt at de prøver å reparere så vil nok butikken unskylde seg med at feilen ikke ble funnet Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 At lånetelefonen kun kan ringes med må du nok dessverre fint finne deg i. Lånetelefoner er gjerne 3210, 3310, A45 osv osv. Så en T68i er nok godt nok det. Ikke for å være pirkete, men jeg ville bare påpeke at det ikke er noen modell i A-serien til Siemens som heter 45. Kanskje det var A50 eller C45 du tenkte på? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hehehe..jeg bare slang ut et navn Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ble ikke sendt til Finland, men til Danmark fader ass. Telefonen er videresendt fra oss til Danmark. Dette fordi vi ikke har kompetanse nok til denne type tlf. Hvis du skal kjøre tlf som reklamajson, må du eller forhandler evt ta kontakt med Nokia Customer Care. Dette blir uansett vanskelig nå i.o.m at tlf er i Danmark. Det må du evt gjøre når du har fått tlf tilbake hmmm,, hovedverkstedet i Norge kan ikke nok om den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå