Dell_Inspiron Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg ønsker engelsk språk i Fedora og har satt det som standard. For å kunne lese norske tegn har jeg lagt inn følgende i /etc/sysconfig/i18n LC_CTYPE="no_NO" Resultatet har som sagt blitt en salig blanding av norsk og engelsk. Noe jeg kan gjøre for å få engelsk språk, samtidig som ikke norske tegn blir helt merkelige? (bruker KDE, hvis det er av betydning). Endret 5. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Ah, måtte legge denne linjen til i /etc/sysconfig/i18n i tillegg LANG="en_GB" Endret 5. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ikke kunne lese norske tegn?!? Har aldri hørt om noe sånnt... UTF er en fiiin ting... Har du skrudd det av eller .no? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Btw. du vet at det finnes en gui for å "bytte språk" i fedora? Den pleier å gjøre jobben veldig bra.. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 I fedora er det sånn, gitt. Fikk ikke åpnet mapper med æ, ø og å, så jeg fikk tilps om den første linja. Er enig at det er merkelig, men nå er det fikset og jeg er fornøyd . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå