eskraut Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei igjen alle sammen! Har postet spørsmål om dette før, men jeg prøver igjen og håper på hjelp denne dangen. Har satt sammen en maskin som i ettertid har vist seg å ikke ville lystre. Prolemet er at den ikke vil slå seg av når man avslutter win på vanlig måte. Den rebooter. Jeg har konkludert med at dette er en hardwarefeil, men har ikke nok kunnskaper om slikt til å si noe sikkert. For å få stoppet maskinen må man altså avslutte win på vanlig måte og trykke powerknappen nnår den rebooter. Hovedkortet i denne maskinen er et Abit KG7-Lite. Jeg har fått tips om instillinger i kontrollpanel/advanced power options, men disse står riktig. Kan det være feil på HK som forårsaker dette eller er det software? (Acrobat, RVS Com?) Hadde vært nydelig om noen mer datakyndige en meg kunne hjelpe meg med dette... jeg vet det er mange som hører til i den kategorien her på forumet. Mvh Eivind Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 eg lurer bare på en ting,vilket os bruker du,husk at en tur innom win updates kan løse mangen problemer,har du en gammel psu,litt bedre opplysning om ditt system. Kjetil Lenke til kommentar
www Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Vennligst ikke quot hele innlegget. Det står rett over her... Du kan selvfølgelig quote de delene av innlegget du svarer på. :smile: -yummy, moderator- ______________________________________ Ganske så vanlig att win 98 nekte og slå seg av og man må gjøre det manuelt :sad: så det kan godt være ett softwarerelatert problem du har ? men men du burde skrive litt mere om hvilke os , hvike drivere osv du har ? _________________ MSI Turbo II AMD XP 1500+ Taisol CGK 760 256 MB Apacer SDram Samsung CD-RW/DVD Samsung 40 Giga 5400 RPM Samsung SyncMaster 950P 19" Aashima Miditower (350W PSU) Hercules 3D Prophet II GTS Pro [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-11 00:04 ] Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Kjørte først win XP pro, med full oppdatering... formaterte og kjørte win 2000 SP2 hjalp ikke.. Alle komponenter er nye ,chieftec 340W, asus V7100, WD 40GB, Herculess MuseXL, standard isdn kort... Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
www Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Har dette skjedd helt fra starten av , eller ble det sånn ettervært ? Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Er ikke helt 100% sikker på dette, er ikke jeg som har maskinen og jeg husker ikke om dette var noe problem når jeg satte den opp. Er det mulig at det er installert software som bøger til maskina? Noen som har vært borti det? Noen som vet om Abit(SoftMenu III) har instillinger som kan påvirke slikt? ...sitter å iriterer meg grønn... Takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Prøv: Høyreklikk Min datamaskin, velg Egenskaper (Properties), velg Avansert så Oppstart & Recovery og fjern haken for Restart Automatisk ( automaticly reboot ). Bruker ikke samme OS, så jeg vet ikke nøyaktig hvordan det står. Hvis du da får en feil/ bluescreen, er det mulig du ser en beskjed som ofte gjelder skjermkortet ( jeg bare sjekker på nettet - kan du også gjøre hvis du får en feilmelding med tekst: skriv den i Google ). Lenke til kommentar
lodott Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det kan være så enkelt som at powerknappen din er koblet til reboot-pin`ene på hovedkortet. Sjekk i manualen om de står riktig eller ei... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Du kan ha akrivert noe rart i BIOS. Jeg aktiverte noe som het always on (Eller noe sånt) Og da bare rebootet maskinen seg når jeg skulle slå den av. Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Prøv og sett default innstillinger i bios ... powerknappen kan også som overnevte sier være koblet feil. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg stemmer også for å sjekke bios, mener det skal være noe power instillinger der som nok kan fucke det litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå