Gå til innhold

Fortsatt en vrang maskin...

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen!

Har postet spørsmål om dette før, men jeg prøver igjen og håper på hjelp denne dangen.

Har satt sammen en maskin som i ettertid har vist seg å ikke ville lystre. Prolemet er at den ikke vil slå seg av når man avslutter win på vanlig måte. Den rebooter. Jeg har konkludert med at dette er en hardwarefeil, men har ikke nok kunnskaper om slikt til å si noe sikkert. For å få stoppet maskinen må man altså avslutte win på vanlig måte og trykke powerknappen nnår den rebooter. Hovedkortet i denne maskinen er et Abit KG7-Lite.

Jeg har fått tips om instillinger i kontrollpanel/advanced power options, men disse står riktig. Kan det være feil på HK som forårsaker dette eller er det software? (Acrobat, RVS Com?)

Hadde vært nydelig om noen mer datakyndige en meg kunne hjelpe meg med dette... jeg vet det er mange som hører til i den kategorien her på forumet.

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vennligst ikke quot hele innlegget. Det står rett over her...

Du kan selvfølgelig quote de delene av innlegget du svarer på. :smile:

-yummy, moderator-

Ganske så vanlig att win 98 nekte og slå seg av og man må gjøre det manuelt :sad:

så det kan godt være ett softwarerelatert problem du har ?

men men du burde skrive litt mere om hvilke os , hvike drivere osv du har ?

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

Taisol CGK 760

256 MB Apacer SDram

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules 3D Prophet II GTS Pro

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-11 00:04 ]

Lenke til kommentar

Kjørte først win XP pro, med full oppdatering...

formaterte og kjørte win 2000 SP2 hjalp ikke..

Alle komponenter er nye ,chieftec 340W, asus V7100, WD 40GB, Herculess MuseXL, standard isdn kort...

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Er ikke helt 100% sikker på dette, er ikke jeg som har maskinen og jeg husker ikke om dette var noe problem når jeg satte den opp.

Er det mulig at det er installert software som bøger til maskina? Noen som har vært borti det? Noen som vet om Abit(SoftMenu III) har instillinger som kan påvirke slikt?

...sitter å iriterer meg grønn...

Takk for svar så langt!

Lenke til kommentar

Prøv:

Høyreklikk Min datamaskin, velg Egenskaper (Properties), velg Avansert så Oppstart & Recovery og fjern haken for Restart Automatisk ( automaticly reboot ).

Bruker ikke samme OS, så jeg vet ikke nøyaktig hvordan det står.

Hvis du da får en feil/ bluescreen, er det mulig du ser en beskjed som ofte gjelder skjermkortet ( jeg bare sjekker på nettet - kan du også gjøre hvis du får en feilmelding med tekst: skriv den i Google ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...