Gå til innhold

Når har jeg krav på ny telefon?


Anbefalte innlegg

Leverte 6600 min inn til reperasjon for ½ mnd siden på Klart Svar. De sa det kom til å ta ca 10 dager. Har hørt noen rykter på gaten om at hvis reperasjonen tar mer enn 2 uker har man krav på ny telefon. Stemmer dette?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forbrukerkjøpsloven så står det at gjennomføring av reparasjon skal foregå innen rimelig tid.

 

Mer enn dette ang. tid står ikke, men det som regnes er innen 1 måned. Husk også at om reparasjonen tar mer enn 7 dager, så har du krav på lånetelefon, unntatt om dette medfører vesentlig kostnad for selger (at de feks ikke har flere lånetelefoner igjen).

 

En muntlig avtale mellom deg og klart svar om 10 dager er dessverre ikke nok til å kunne kreve noe selv om det tar lengre tid.

Lenke til kommentar
Hvis selve reparasjonen tar mer enn tre uker, minus forsendelse, kan du forlange pengene tilbake eller nytt produkt.

 

Tre uker er "rimelig tid" for reparasjon av en mobil!

Det er det du mener er rimelig tid eller det som står i kjøpsloven?

Lenke til kommentar

Vurderinga skal ses i forhold til hva som skal fikses også.

 

Er det snakk om kun softwareoppgradering feks, så er 3 uker maks spør du meg. Men om de trenger deler osv, så kan lengre tid være lov også. Det er derfor loven lyder det den gjør, fordi hver sak skal vurderes selv, ingen fastlagt makstid.

Lenke til kommentar

Da jeg først kjøpte min Ericsson R600 så var det mye feil på den, var på service både en, to og tre ganger uten at feilen ble fikset. Etter den tredje gangen fikk jeg ny telefon. Det mener jeg også var Elkjøps "regel" dengang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...