Spydleif Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Leverte 6600 min inn til reperasjon for ½ mnd siden på Klart Svar. De sa det kom til å ta ca 10 dager. Har hørt noen rykter på gaten om at hvis reperasjonen tar mer enn 2 uker har man krav på ny telefon. Stemmer dette? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 I forbrukerkjøpsloven så står det at gjennomføring av reparasjon skal foregå innen rimelig tid. Mer enn dette ang. tid står ikke, men det som regnes er innen 1 måned. Husk også at om reparasjonen tar mer enn 7 dager, så har du krav på lånetelefon, unntatt om dette medfører vesentlig kostnad for selger (at de feks ikke har flere lånetelefoner igjen). En muntlig avtale mellom deg og klart svar om 10 dager er dessverre ikke nok til å kunne kreve noe selv om det tar lengre tid. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvis selve reparasjonen tar mer enn tre uker, minus forsendelse, kan du forlange pengene tilbake eller nytt produkt. Tre uker er "rimelig tid" for reparasjon av en mobil! Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvis selve reparasjonen tar mer enn tre uker, minus forsendelse, kan du forlange pengene tilbake eller nytt produkt. Tre uker er "rimelig tid" for reparasjon av en mobil! Det er det du mener er rimelig tid eller det som står i kjøpsloven? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 tror de fleste vil si at rundt 1 mnd er urimelig tid. Kan jo se ann hvor ny telefonen er da...feks om den er kjøpt for bare en mnd siden og antall ganger inne tidligere. Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jaja. Tar meget sjelden mere enn 2-3 uker på service. Noen ekstreme tilfeller finnes naturligvis også. Når det først tar lengre tid enn en måned forklarer vi rett og slett situasjonen og de fleste er forståelsesfulle. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vurderinga skal ses i forhold til hva som skal fikses også. Er det snakk om kun softwareoppgradering feks, så er 3 uker maks spør du meg. Men om de trenger deler osv, så kan lengre tid være lov også. Det er derfor loven lyder det den gjør, fordi hver sak skal vurderes selv, ingen fastlagt makstid. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 viser til min sak Alastor, hvor butikken ville sende den til Nokia i finland....og det skulle ta minst 2-4 uker Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har du snakka med KlartSvar om det å spurt kvifor det tar så lang tid? Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Da jeg først kjøpte min Ericsson R600 så var det mye feil på den, var på service både en, to og tre ganger uten at feilen ble fikset. Etter den tredje gangen fikk jeg ny telefon. Det mener jeg også var Elkjøps "regel" dengang.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Som sagt, 3. gang med samme feil, så kan du heve kjøpet. Dette er loven, ingen lokale regler . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå