Gå til innhold

Capture i pinnacle studio 9

Anbefalte innlegg

Hepp!! Skal begi meg utpå... har filmet og skal "fange" filmen i studio 9, vil til slutt lage en dvd. Skal jeg i capture mode velge

DV full quality capture

eller

mpeg full quality capture?

er det noe i settings som bør forandres?

er det ellers noen tips på veien? har prøvd meg frem og lest brukerveiledning osv...men jeg klusser det til.

kjører pentium 4 - 1,8 giga, 256 mb ram....er det lite?

håper på tips.......dette er faktisk ikke så enkelt......ennå.

takker og bukker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg bruker Pinnacle 8, men tipper at settingsene er de samme. Disse funker i alle fall for meg:

[CaptureSource] Video: DV camera (Min versjon kommer opp med en annen nVidia WDM... som default - > endres til DV camera !)

Audio: DV camera - PAL TV standard - Capture preview haket av, og automatic based on shooting time and date

[Capture format] DV - Full DV quality.

Ettersom du skal brenne sakene på DVD tipper jeg at du vil ha så gode filer som mulig. En time captured DV i full kvalitet tilsvarer hos meg ca 13 GB! Det går å gjøre capture i Preview mode også - for å unngå at filen blir så stor - men det har nok mest effekt hvis du har tenkt til å kutte vekk mye av råfilmen (tror jeg)?

Jeg slet endel med å få den ferdige filmen ut på DVD, men etter en nedlastet oppdatering gikk det ganske bra. Men i prosessen fant jeg endel diskusjons sider der oppfatningen av Pinnacle var at de uten problemer solgte software som var full av bugs for å legge ut bug-fikser nedlastinger etterhvert som de løste problemene. Det er mange sinte folk der ute - Sjekk for oppdateringer jevnlig!

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...