kjempehjerne Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hepp!! Skal begi meg utpå... har filmet og skal "fange" filmen i studio 9, vil til slutt lage en dvd. Skal jeg i capture mode velge DV full quality capture eller mpeg full quality capture? er det noe i settings som bør forandres? er det ellers noen tips på veien? har prøvd meg frem og lest brukerveiledning osv...men jeg klusser det til. kjører pentium 4 - 1,8 giga, 256 mb ram....er det lite? håper på tips.......dette er faktisk ikke så enkelt......ennå. takker og bukker Lenke til kommentar
Burt Lasse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei ! Jeg bruker Pinnacle 8, men tipper at settingsene er de samme. Disse funker i alle fall for meg: [CaptureSource] Video: DV camera (Min versjon kommer opp med en annen nVidia WDM... som default - > endres til DV camera !) Audio: DV camera - PAL TV standard - Capture preview haket av, og automatic based on shooting time and date [Capture format] DV - Full DV quality. Ettersom du skal brenne sakene på DVD tipper jeg at du vil ha så gode filer som mulig. En time captured DV i full kvalitet tilsvarer hos meg ca 13 GB! Det går å gjøre capture i Preview mode også - for å unngå at filen blir så stor - men det har nok mest effekt hvis du har tenkt til å kutte vekk mye av råfilmen (tror jeg)? Jeg slet endel med å få den ferdige filmen ut på DVD, men etter en nedlastet oppdatering gikk det ganske bra. Men i prosessen fant jeg endel diskusjons sider der oppfatningen av Pinnacle var at de uten problemer solgte software som var full av bugs for å legge ut bug-fikser nedlastinger etterhvert som de løste problemene. Det er mange sinte folk der ute - Sjekk for oppdateringer jevnlig! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå