Gå til innhold

Tilkobling av 320x200 punkters lcd-display

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i et Epson EG7504C-RS lcd-display med en oppløsning på 320x200 punkter. Det er altså ikke et vanlig "numerisk" display. Spørsmålet er derfor om det kan kobles direkte mot parallellporten, eller behøver jeg et kontrollerkort? Jeg har databladet, men det sier lite om tilkoblingsmulighetene. Utgangen har 18 pinner, der 8 stk er databus. Jeg kan selvfølgelig legge ut mer informasjon om dette behøves.

Er det noen som forstår seg på slikt her, eller som vet om websider som omhandler dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset jeg fant et par grafiske display der.

En serie grafiska LCD-moduler med inbyggd styrelektronik och ett 8-bits interface mot yttre MPU.

Så var det bare å finne ut hva en ytre MPU er :p På en av de mindre grafiske displayene står det at det enkelt kan kobles til f.eks en seriellport, så jeg får granske databladet nærmere for å se om jeg kan finne ut av det.

Lenke til kommentar

En MPU er kort og godt en microprosessor (Micro Processing Unit). Du kan like gjerne bruke en PC da også det er en slags "Processing Unit" selv om kanskje den ikke er så "Micro" :D

Jeg sitter ikke med databladet på den aktuelle LCD'en, men så vidt jeg kan huske i farta fra andre grafiske Epson-displayer, så skal det gå å koble den mot paralell-porten.

I tillegg til 8 databiter, så skal det også være noen kontrollbiter for å styre LCD-displayet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...