Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"lyse" internet, men labtop "virker ikke" med det?

Anbefalte innlegg

Det går som det grinerpå vanlig pc, men ikke med labtoppen.....

Den er fra 2002 med 1.7ghz p4 cpu, 256ddr ram innebygget 100mbit nettverks kort (intel ett eller annet)

Noen som vet om Thosiba labtops har problemer med "lyse" internet?

Har prøvd alt, slettet t.o.m SP2, men ingen nytte

Kabel er ok, dhcp er aktivert,instilling for automatisk IP er på auto. Det er kontakt , kabel er i orden, har prøvd 3 stk. Det er en cat 5 utp kabel,men ingen sider lastes, fjernet brannmur,antivirus. Hjelper ikke.

Xp brannmur er også avslått

Er det noe som vet hva det kan være som "sperrer" for skikkelig kontakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du mener alt annet er i orden, kan det være tcp/ip protokollen som

har hengt seg litt. Skjer av og til i XP.

Det letteste hadde vært å gå inn på Enhetsbehandleren og tatt bort driverne for nettverkskortet, da går tcp/ipen også (mot det kortet). Installer nic driverne og sett opp instillingene til å ta imot via dhcp.

Du kan nu prøve dette iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Har selv lyse, og har hatt en del problemer med maskinkonfigurasjoner... Har 4 maskiner, og regnet med at det gikk greit om jeg bare brukte 3 av den om gangen på nettet..

Men lyse har konfigurert det slik, at selv om du kobler fra en maskin, så er fremdeles ip-adressen bundet opp til MAC-adressen (nettverkskortets fysiske netterverksadresse) i mangfoldige timer (9, 12, 24? - husker ikke helt)..

Så for å teste om det er ip-leien som er problematisk, kobler du fra alle andre maskiner, lar laptopen stå alene på nettverket, og ringer lyse og ber dem fornye IP-leien til husstanden din... Dette får de som oftest ikke gjort før 24-timer (forsinkelse i deres system, mye å gjøre), så du bør vente ihvertfall et døgn før du avviser dette som kilde for problemet ditt...

Evt. kan du ha en annen maskin oppe og kjøre på nettet, slik at du ihvertfall har tilgang til Internet ;)

Mvh.

Quintilian

Lenke til kommentar

OK kan jeg klone mac addressen til "alle" pc'ene?

Men den pc'en jeg har problemer med var den 1 som i det heletatt var oppkoblet, nemlig Labtopen...

Datamaskinen jeg er på nå går så det griner..så jeg er ikke uten internet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...