melli123 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ja, for når jeg ser på bildene over her, så så jeg at de fleste ikke fikk noe særlig med bakgrunnen... var bare mye farger, og det var fint. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Her er oppsettet mitt når jeg holder på, med bakgrunn og alt. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Kan noen prøve å ta bilde av annen væske som har lavere overfaltespenning enn vann? Skal vist bli flere smådråper som kommer opp rundt langs "krateret" og dråpen som kommer opp av det i midten. Lenke til kommentar
Sparchy Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hvordan legger man inn et bildet? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Trykk på add reply som vanlig når du poster og så ser du under smileyene, der står det en "Browse..." knapp så er det bare å finne filen på harddisken og uploade Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det hadde vært intressant å hatt mer informasjon om bildene som blir tatt. Lukkertid, blender, blitz (-instillinger), filtre osv. Jeg brukte ixus 430 stilt inn på quick shot i makro modus og bare knipset i vei på en mini tripod. Flere av bildene er blitt mye skarpere og finere enn dette, men fikk ikke den samme morsomme formen. Jeg er overrasket over hvor bra det ble, selv med ett såpass enkelt kompakt kamera. kan du legge ut billda... Eg har samme kamera selv men fekk ikkje til dette :-\ Lenke til kommentar
F828 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 hvordan legger man inn et bildet? Bare gå på "post ny melding" og bla deg nedover... så ser du hvor du skal "browse" deg frem til bildet ditt på HDD. Ikke så vanskelig. F828 Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Prøver meg med litt flere bilder. Tok dette i dag, melkdråper som drypper i vannbolle. Stoners, den melkedråpen din var bare helt fantastisk! Jeg beit meg lite merke i at horisonten var skeiv, men bildet hadde jo blitt ENDA bedre om du klarte å unngå horisont i det hele tatt :-) Best så langt spør du meg :-) Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jeg blei inspirert igjen, har fremdeles ikke hatt tid til å ta nye dråpebilder, men jeg legger ut en montasje av fire bilder jeg har tatt tidligere. Håper dere liker den :-) EDIT: Det var noen som ville ha informasjon om lukkertid, blender osv: Kamera: Canon A70 med omvendt 50mm f1.8 linse montert med hjemmelaget adapter laget av dorull, sportstape og strikk Soligor slaveblitz (eller var det Nikon?) 1/400 sek, f8, , full zoom, manuell fokus, ISO 100 Jeg legger ved et bilde av oppsettet. På bildet er ikke slaveblitzen med, istedet brukte jeg et stykke aluminiumsfolie for å reflektere lyset fra blitzen rundt 50mm linsa. Endret 31. januar 2005 av Aesop Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Begynner å bli noen bra bilder her nå. Spesielt Stoners melkedråpe og Aesops montasje. Forresten rimelig sær måte å feste objektivet på Aesop. Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hehe. Jeg lagde en litt bedre versjon av noe PVC-rør ved en senere anledning. Det går jo an å få kjøpt adapter også, men det er alltid en ekstra tilfredsstillelse ved å lage ting selv :-) Godt du likte montasjen. Jeg har den på veggen i stua mi, hvert av bildene er trykket ut i A4. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Begynner å bli noen bra bilder her nå. Spesielt Stoners melkedråpe og Aesops montasje. Forresten rimelig sær måte å feste objektivet på Aesop. Hyggelig Ble ganske fornøyd med bildet selv, men det ble dessverre en del kornete. Bildet ble undereksponert så det er vel derfor kornene kom frem. Aesop sin montasje falt meget i smak. Godt jobba der! Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Ble ganske fornøyd med bildet selv, men det ble dessverre en del kornete. Bildet ble undereksponert så det er vel derfor kornene kom frem. Har du beskjært bildet, eller greide du å komme så nær med 105mm linsa di? Endret 1. februar 2005 av Aesop Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Har nok beskjært en del ja, vedlagt ligger ucroppet bilde. Lenke til kommentar
r Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Oj, Stoners, utrolig bra dråpebilder du har tatt! Elsker den melkedråpen! Vet ikke om disse er så bra, de var til en "Vann"-oppgave på Medier & Kommunikasjon. Ble meget fornøyd med karakteren, da, så de er forhåpentligvis ikke så gale.. Linker to andre. Dette er ikke dråper som faller, da, men.. http://home.no.net/reb88/bilder/vann2.jpg http://home.no.net/reb88/bilder/vann4.jpg Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Dette virket veldig interessant, så jeg måtte nesten prøve jeg også: Med saftdråper: Dette er noen av mine første fotografier med digitalkamera. Kameramerke og -modell, samt oppsett: Olympus C-765 Ultrazoom ISO 64 Lukkertid: 1/1000 (enkelte bilder med litt lengre lukkertid) Blits Makro (både med, uten og med supermakromodus) Blender: f8 Manuell, fastlåst fokus Bildene er utsnitt, men har ikke vært igjennom noen form for etterbehandling. Flere bilder. Endret 5. februar 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Sykt mangen stilige bilder her Lenke til kommentar
jendor Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Første forsøk på dråpebilde, med IXUS 400 ved kjøkkenbenken akkurat nå! Rød bøtte full av vann i oppvaskkummen. Fikk fanget dråpen akkurat i det den toucher vannflaten... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ble inspirert jeg også. Har et Nikon Coolpix kamera med 5,1 megapixel Miit bidrag: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Meget bra. Bakgrunnen var litt døll, dog.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå