Anki79 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, dette måtte jo jeg også prøve - med mitt lille kamera. Har aldri tatt noen "kunstneriske" bilder før jeg da, men en gang må jo være den første.... Lenke til kommentar
pegaso Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei. Her er mitt første dråpebilde,ble inspirert av denne tråden Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 mitt første dråpebilde forstår ikke helt hvorfor det ble så kornetteda Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 mm-m, takk for inspirasjon alle sammen Vil bare jobbe mer og mer med dette, og bli bedre og bedre Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) mitt første dråpebilde forstår ikke helt hvorfor det ble så kornetteda attachmentid=136156 8149645[/snapback] Så litt bedre ut syns jeg uten de prikkene: EDIT: Fjerna quoting av bilde Endret 14. mars 2007 av eiv880 Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg ble veldig inspirert av denne tråden, så jeg kom meg opp på kjøkkenet og tok endel bilder. Dette ble jeg mest fornøyd med. Jeg har endret på fargen og kontrast i photoshop. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Første gang jeg prøver på dette, så kommentarer er høyst velkomne! Bakgrunnen jeg brukte var en perm, hva bruker folk egentlig som bakgrunn? Ser at flere av de som er her har veldig mye mer uklar bakgrunn, hvorfor det? Photoshopped, blendertall instilling eller hva? Jeg hadde kameraet mitt stående ca 15cm unna dråpene med makro på, er det kanskje heller en fordel å ha kamera lenger unna og heller zoome litt? Da blir vel bakgrunnen uklar? Veldig spent på hvordan folk har gjort dette egentlig! Her er hvertfall et resultat av dagens lille økt, med orginal bilde så man ser hva jeg mener med for tydelig/klar bakgrunn. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Nytt bilde er tatt.. Hvad tycks? Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Nytt bilde er tatt.. Hvad tycks? 8232948[/snapback] Jobb med bakgrunn og få det skarpt... Så blir det bra. Lenke til kommentar
WexFury Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Her er noen fra meg tukla litt med fargene på dette bildet i Photoshop. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Auu.. Får vondt i magen av å tenke på at jeg en gang i tiden synes dette var mitt beste dråpebilde.. For ikke å ødelegge ryktet mitt totalt, legger jeg ut tre nye dråpebilder. ---- http://bildr.no/view/56747 http://bildr.no/view/56758 http://bildr.no/view/56759 ---- Hva synes dere? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg er ikke så inne i denne fotosjangeren. Men dette er en kuriositet, siden effekten er nesten lik enda det er det stikk motsatte av dråper: bobler! Det eneste kunstverket på Moderna Museet som det var lov til å fotografere. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bakgrunnen ødela ganske mye for at det skulle bli ett "tøft" bilde. Men hadde du hatt dette motivet en plass hvor du kunne satt opp noe bak og hatt tid til litt eksprimentering ville nok de eventuelle bildene blitt helt fantastiske. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Mitt bidrag til dråpebilde, det ligger ute fra før av, men nå legger jeg det inn her. Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Slike bilder er bare vakre og se på Skal skaffe meg nytt kamera og prøve å få knipset noen bilder jeg og Rur~ Lenke til kommentar
flippant Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Postet på et ikkerelatert forum, men likevel. Espressodråper, rett fra maskinen og en avkuttet bajonett: Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Postet på et ikkerelatert forum, men likevel. Espressodråper, rett fra maskinen og en avkuttet bajonett: 8436683[/snapback] Kjempetøft! Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tøffe bilder.dette skal jeg også prøve på når jeg får eos 400. kan man ta sånne bilder med det objektivet som følger med i kittet? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tøffe bilder.dette skal jeg også prøve på når jeg får eos 400. kan man ta sånne bilder med det objektivet som følger med i kittet? 8441723[/snapback] Ja, man kan det, men kvaliteten på objektivet er ikke til å hoppe i taket av. Leser du litt rundt i diverse tester og på forumet her, vil du fort finne ut at kamerahuset er veldig godt, mens objektivet ikke står i stil med kamerahuset.. Jeg har selv EOS 350D og samme kitlinse som deg, men jeg opplever at mitt 20 år gamle EF 35-70mm f/3.5-4.5 er et bedre objektiv, til tross for alderen.. Kan se om jeg får lagt ut noen bilder jeg har tatt med kitobjektivet senere.. Lykke til med fotograferingen! Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er litt nysgjerrig på hvordan dere tar disse bildene...er så mange sider at jeg ikke tror at jeg orker å bla meg gjennom alle for å finne en løsning. Kan noen være veldig snille og legge ut en kortfattet guide med innstillinger og alt? Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå