FJERNET111 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm tror ikke jeg er tålmodig nok og dette var det nærmeste jeg kom dråpebilder Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det beste fra mitt første forsøk. Utrolig artig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Prøvde meg litt... Endret 8. januar 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Fra andre forsøk. Fremdeles utrolig artig. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 tøft! ble kanskje litt for dominerende den hvite stripen på høyresiden. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Fra andre forsøk. Fremdeles utrolig artig. Dette ser jo ut som melk.... melk pleier å få denne formen, ikke vann... F828 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Dette er vaskeekte vann fra springen. Plasserte en kjele under dusjen og lot det dryppe. Fikk et lignende bilde her, tydeligvis en mindre dråpe. Stripen er pga kjelen. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Dette er vaskeekte vann fra springen. Plasserte en kjele under dusjen og lot det dryppe. Fikk et lignende bilde her, tydeligvis en mindre dråpe. Stripen er pga kjelen. Stilige bilder. Kanskje en smule mørke.... Du må ha mye kalk i vannet tenker jeg... he he he.. F828 Lenke til kommentar
Sølve Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 har ikke tatt et eneste dråpebilde før, men nå ble jeg inspirert... Lenke til kommentar
mwar0f Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jøss, dette er gøy Her er to jeg tok, på kjøkkenet, skal prøve å ta noen splashbilder. Bare lurer, er det mulig å fokusere på motivet i vanndråpe (kranen), i stedet for selveste vanndråpen? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Skulle prøve nå, men kameraet mitt (HP Photosmart M307(som jeg fikk i julegave)) Sa det hadde lite batteri igjen, som det alltid sier Men bildene ble tåkete, selv på beste kvalitet og action modus ! Det er synd, hadde virkelig lyst til å ta noen fine dråpebilder nå Det var forresten utrolig vanskelig å få kranen til å dryppe tok meg 5-10 minutter... TSP Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tips: Bruk sugerør. Sug opp litt vann i røret, hold fingeren på toppen. Slipp 'kontrollerte' dråper med å løfte på fingeren. Siden jeg først kommer med tips, bruk stativ og manuell fokus. Fokuser på forhånd. Bruk fjernutløser hvis mulig. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Eg satte berre opp krana slik at det kom et drypp i sekundet ca, og fant takten. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 .. og enda et nytt fra meg. Fant frem et speil og knipset litt mer. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Mange pene bilder :-) Hiver meg med ett til. Min metode er å bruke en sånn imsdalflaske med drikketut, åpne denne bitte litt og la det dryppe. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Prøv med konditorfarge i vannet for å få spennende farger. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Tenkte jeg skulle prøve teaterblod i melk eller noe sånt.. det kan jo bli interessant. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hmm.. Kunne det blitt bra med olje i vatn, tru? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Bare en måte å finne ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå