Thor Håkonsen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Så bar det tilbake til topic... Nikon d70 Sigma 105mm f/2.8 EX macro 1:500 f/11 Stativ (Manfrotto 055PRO) Innebygget blitz til 1/8 styrke ps: bildet har kun fått en liten crop, ellers ingen editering Endret 5. januar 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
hjelmerud Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 syntes den ble ganske mye ute av fokus Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Mine første bilder: Satt meg ned ved vasken og lot kranen dryppe. Ble en god del bilder, men her er vel det jeg var mest fornøyd med. Relativt ny til PS, så den jobben kunne nok vært gjort bedre. PS'ed Orginal Tatt med: Nikon D70s, AF-S NIKKOR 18-70mm Blender f/4.5 Lukker 1/250s Brennvidde 70mm Innebygget blitz Endret 9. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
kqwaiiiii Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Skru opp kontrasten som faen så gåre bra dette gutta!! Ellers synes jeg det mange fine bilder her, synd mange er redigert ihjel. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Etter og kikket igjennom denne tråden må jeg bare prøve Noen forslag til innstillinger?? tenker på lukker tid mest. 200-500? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Etter og kikket igjennom denne tråden må jeg bare prøve Noen forslag til innstillinger?? tenker på lukker tid mest. 200-500? 7682920[/snapback] Du kan jo se på bildet mitt (øverst på denne siden), det står jo innstillingene. Fullstending ubehandlet bilde Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kan noen si noe om hvordan dere tar slike bilder. Hva som brukes av bakgrunn og slikt når vannet blir blått og gult og andre farger. Noen som kan legge ut et bildet hvor man klart ser mye av oppstilling med blitz og slikt? Marius Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Wow! Her var det mange imponerende dråpe/vannbilder! Jeg har dessverre ikke et avansert nok kamera til å stille inn lukketid, noe som virker som er viktig når man skal ta vannbilder. Derfor lurte jeg på om noen har andre tips eller muligheter som jeg kan utnytte meg av når jeg skal ta bilder av dråper og vann. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Prøv å ha nok lys rundt. Da tror jeg kameraet automatisk vil stille inn på en raskere lukker enn om du har lite lys. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Her er en montasje av 3 dråpebilder Veldig fornøyd med dem, exif som for øverste bilde på denne siden Lenke til kommentar
sparks Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Vet ikke om det kvalifiserer seg som "dråpebilde", men det er det jeg har å dele! Endret 10. januar 2007 av sparks Lenke til kommentar
mokolotivet tåmmas Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dette er hvertfall ikke redigert i hjel, er ikke redigert i det hele tatt (foreløpig). Men bildestørrelsen er forandret til ca 1/20 av opprinnelig størrelse (i Mb). Har ikke brukt lang tid på bildene, men ble "litt" inspirert av tråden her Finnes noe sted på dette forumet hvor vi kan uploade foto? Har brukt en annen side for upload for disse bildene. Begge bildene er tatt med Nikon D200 m/ Sigma 150mm/2,8 Macro 1:1. Er ny med dette objektivet, men "so far so good" Bakgrunnen er en blå shorts jeg puttet i badekaret Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei! Jeg er helt ny innen fotografi, og jeg håper på god kritikk, men dere er helt klart frie til å si hva dere vil. Ellers lærer jeg jo ikke En dag skal jeg bli like flink som Stoners Her er bildet jeg tok i går: Lenke til kommentar
Jonasmr88 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Hei. Utrolig mange bra bilder her. Hadde ikke peiling på hvordan jeg tok skikkelige dråpebilde, men etter at jeg leste denne tråden fikk jeg mange bra tips og løp ned på kjøkkenet og gjorde som dere sa, og det funka utrolig bra, ble meget fornøyd. Så tusen takk for denne tråden. En ting til, er det mulig få oppsettet ditt ThorEH, hvordan får du til den nydelige overgangen? Endret 13. januar 2007 av Jonasmr88 Lenke til kommentar
juul Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hei! Kjøpte mitt første Dslr på torsdag, så dette er mitt første bilde. Er vel litt ute av fokus, men det kommer seg vel etterhvert. Gjorde jeg bildet for mørkt? Likte det sånn egentlig, men er usikker på om det ble for mye! Redigering: Croppet, mørknet, fjernet en del hvite flekker(Ser i etterkant at jeg ikke har fjernet alle! ), skarpet opp. Brennvidde: 70 mm Iso: 100 Lukker: 1/200 s Blender: 13 Kom med kritikk og tips! Er helt ny så tar imot alt med takk! Juul Endret 17. januar 2007 av juul Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei! Kjøpte mitt første Dslr på torsdag, så dette er mitt første bilde. Er vel litt ute av fokus, men det kommer seg vel etterhvert. Gjorde jeg bildet for mørkt? Likte det sånn egentlig, men er usikker på om det ble for mye! Redigering: Croppet, mørknet, fjernet en del hvite flekker(Ser i etterkant at jeg ikke har fjernet alle! ), skarpet opp. Brennvidde: 70 mm Iso: 100 Lukker: 1/200 s Blender: 13 Kom med kritikk og tips! Er helt ny så tar imot alt med takk! Juul 7742998[/snapback] Litt for mørkt ja, men du er på god vei! Marius Lenke til kommentar
juul Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Takker, så mye for tilbakemelding. Glemte å si at det er håndholdt, har ikke stativ enda! Lenke til kommentar
juul Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Takker, så mye for tilbakemelding. Glemte å si at det er håndholdt, har ikke stativ enda! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Trenger ikke takke 3 ganger;) trippelpost.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå