Gå til innhold

Kommer Audigy 2 ZS til å bedre lydkvaliteten min?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Det jeg bruker nå er det innebygde lydkortet på hovedkortet mitt, et ASUS A7N8X-E Deluxe.

Vil det hjelpe noe å kjøpe et Audigy 2 ZS ?

Høytalerene jeg har er Creative Inspire 5.1 Digital 5500 Og jeg bruker S/PDIF out til 'boksen' som fulgde med det 5.1 høytalersettet, med innstillingene:

Coaxial kable og Dolby Digital 5.1

Jeg har hørt at nForce 2 Ultra har bra lyd fra før av, vil det da være vits for meg å kjøpe det lydkortet?

Tok 3DMark 03 lydtesten og fikk dette resultatet:

No sound - 41.4 fps

24 sounds - 37 fps

60 sounds 34.3 fps

Vil det holde seg på ca 40 hvis jeg kjøper det lydkortet siden det har egen CPU elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så mye vits, da lydkortet i nforce2 hovedkortene er bedre enn folk flest tror.

Ifølge DENNE testen så er Audigy2 bare marginalt bedre gjennom testene, men begge kortene kommer ut med 93% og Editor's Choice.

Så konklusjonen er:

Audigy2 er såvidt et bedre lydkort, men det er på ingen måte verdt å oppgradere hvis du allerede har nforce2 :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort. Når det gjelder spill, synes jeg det var helt ok lyd. ASUS A7N8X-E Deluxe har imidlertid en ganske elendig musikkgjengivelse. Det er det bare å innse.

Jeg merket veldig stor forskjell i positiv retning da jeg kjøpte et TerraTec Aureon Space. Men jeg vet ikke om Audigy2 vil gi en tilsvarende forbedring av lyden. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har det lydkortet, i dag ville jeg ha valgt noe annet. Funker jo til spilling, men da jeg koblet det opp mot et high-end stereoanlegg, grøsset jeg!

Maken til flat og uinspirert lyd skal du lete lenge etter.

På den annen side kjenner jeg ikke høyttalerne dine, så jeg vet ikke om det er vits i med god lyd fra hw-siden.

Hvis du skal bruke kortet også til høyttalere som fortjener bedre, gå for et annet lydkort.

Edit: For å svare på spørsmålet: Folk sier at det ikke er stor forskjell, da er det virkelig ikke verdt den tusenlappen, eller hva det nå koster. Gå heller for et M-audiophile lydkort, eller noe sånt.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
Jeg har det lydkortet, i dag ville jeg ha valgt noe annet. Funker jo til spilling, men da jeg koblet det opp mot et high-end stereoanlegg, grøsset jeg!

Maken til flat og uinspirert lyd skal du lete lenge etter.

nforce2 eller Audigy2?

Hva med 3DMark testen og alle spill da? Vil ikke den bli mere 'stabil' ?

Hvis du er ute etter nytt lydkort for å få bedre fps i lydtesten i 3dmark03 så mener jeg at du leter på feil grunnlag, men gjør som du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Hva med 3DMark testen og alle spill da? Vil ikke den bli mere 'stabil' ?

Hvis du er ute etter nytt lydkort for å få bedre fps i lydtesten i 3dmark03 så mener jeg at du leter på feil grunnlag, men gjør som du vil :)

Du glemmte spillene :yes:

Men siden det jeg har nå er integrert i hovedkortet bruker jo den opp litt CPU kraft som kan gjøre så lydkvaliteten kan synke i CPU krevende spill osv.

Hva med Anvanced HD/ EAX 4.0 og sånt da? Hjelper ikke det i spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...