Gå til innhold

Hvordan lager jeg harddisk strikkoppheng?


Anbefalte innlegg

En god løsning er også å ikke henge opp disken i det hele tatt. Selv kjøpte jeg en rull med gummierte hvinduslister, som har lim på baksiden. Jeg limte et par lister til toppen av CD spileren, og la harddisken oppå denne. Deretter festet jeg hele harddisken ved å lime et par striper hvinduslist i kors over disken og feste denne til sidene av harddisken. Dermed ligger den støtt og vibrasjonene forsvinner i listenes vibrasjonsabsorberende egenskaper.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda et forslag;

 

Jeg hang opp begge diskene i tynne plastslanger, slik at de hang ned foran frontviftene i kabinettet. Da henger de fritt og svinger, og forplanter ingen vibrasjoner til kabinettet.

 

Kjøpte gjennomsiktig plastslange (ca 3-5mm) på Clas Ohlson for en billig penge, og det var det. Slangene festes for eksempel i skruefestene på harddisken, jeg klemte dem under en brakett i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har laget en egen harddisk kasse der 4 stk. HDer er hengt opp i gummi "strikker".

Skjært stripler av gummistrikk "belte" som man bruker til å holde sammen sånne "bur" som de bruker til å kjøre varer inn i butikker med.

 

 

Her er bilde av min HD kasse:

harddisk_kasse_l.jpg

 

Har to stk. 80mm. PAPST vifter på siden som kjøres på 5V (med bryter som jeg kan svitsje til 12V).

(disse viftene var ikke satt i da bilde ble tatt)

Lenke til kommentar
Skjøner ikke vitsen med å styre med gummistrikker :!:  høres helt sprøtt ut :p

Har selv et par seagate barracuda og ikke hører jeg de og ikke vibrerer de :thumbup:

ALLE harddisker bråker og ALLE harddisker vibrerer - noen mer enn andre, og antagelig har du vifter eller annet som overdøver støyen fra harddiskene dine.

 

Anyhoo, jeg tenkte på en ting; hva med å bare henge de opp i tau/tråd? F.eks skrur man skruer halvveis inn i alle fire hullene og knyter en sterk tråd rundt skruen + tilsvarende løsning i harddiskfestet, det burde være nok til å dempe vibrasjonene vesentlig og samtidig ikke risikere at den faller ned når strikken ryker.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...