Scalpel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et Asus K8V SE Deluxe hovedkort. Er det noen som vet om et program for å skru av og på viftene koblet til hovedkortet? Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Tror du skal lete lenge etter et slikt program(som du sikkert har gjort). Viftestyring er tingen for denne jobben Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Synes du vifta på hovedkortet bråker? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Synes du vifta på hovedkortet bråker? Ikke vifta på selve northbridg'en. Der har jeg bare en kjøleribbe. Men det er jo mulig å koble til 3 ekstra vifter på kontaktene på hovedkortet. De skulle jeg gjerne ha aktivert/deaktivert via software, så slipper jeg å nappe ut ledningen til vifta for å teste hvordan temperaturen blir med de forskjellige viftene i bruk. For å utdype litt da; Jeg har et Antec kabinett med vifteløs strømforsyning fra Thermaltake. Inne i maskinen står det nå to stk 12dB Papst vifter, og en papst på 12cm. Den største viften lager relativt mye støy (med tanke på at jeg skal ha det komplett lydløst), og da ønsker jeg å kunne skru den av via software når den ikke trenger å stå på. Det er ikke aktuelt å dytte inn hardware brytere for å kontrollere den. Endret 10. januar 2005 av Scalpel Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei! Du kan jo bruke programmet: Speedfan. Der kan du i alle fall skifte hastighet på vifter (deriblant cpu viften) + sjekke harddisk temp. osv.. Du kan laste det ned her: Speedfan Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg bruker Speedfan til å regulere farten på viftene på mitt hovedkort. Det er ikke alle hovedkort hvor du kan regulere farten på viftene, så du må prøve deg fram og se om det virker på ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå