morra Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg lurer på hva man må gjøre for å få nettverk mellom en maskin med XP og en bærbar maskin med NT. Jeg har prøvd veilederen i XP, men å bruke nettverksdiskett på NT'en kan jeg visst bare glemme, fordi jeg får en feilmelding opp som sier at denne veilederen ikke virker på Win. 95 og NT og at man må konfigurere alt selv . Noen som har svar (håper dette er forklart godt nok). Lenke til kommentar
maedox Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Du må sette opp IP-adresse og nettmaske selv på begge maskinene. Problemet er bare hvis du har bredbånd, så må IP-adressene stemme "overens" med router/modem til ADSL eller hva det er du evt. har. Hvis følgende ikke fungerer, må du gi litt mer detaljert forklaring på situasjonen: I Windows XP høyreklikker du på nettverksikonet på skrivebordet og velger egenskaper/properties. Videre høyreklikker du på nettverkstilkoblingen din og velger egenskaper der også. Åpne egenskapene for TCP/IP; Her skriver du inn IP: 192.168.168.10 Nettmaske: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.168.1 (IP til ADSL modem/router?) Så gjør du det samme på NT-maskinen (Sett IP: 192.168.168.20 isteden her.). Husker ikke hvordan ting ser ut på NT, men du finner det på omtrent samme plassen som i XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå