lollipop Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Tror dere har misforstått litt. Sikkert jeg som forklarer dårlig. Header diven skal ikke være samme farge som resten av siden (#EDD6C2), men derimot samme farge som jeg hadde som bakgrunn i PS når jeg lagde "logoen", slik at det ikke blir noen overgang. #main-title { height: 100px; margin: 0; padding: 0; background: #EDD6C2; border-top: 1px black solid; border-bottom: 1px black solid; color: #e2e2c5; font-weight: bold; font-size: 0,7em; } Nå har jeg ¨på oppfordring endret background her som dere ser til #EDD6C2, men det er jo samme farge som #body {background}, -og det blir jo feil. (Kan være fargene på denne maskinen jeg sitter på nå er F**ed up, solgte nett den maskinen jeg lagde siden på) edit: noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken fargekode bakgrunnen i logoen har? (med tanke på at jeg er på den andre maskinen nå) Endret 6. januar 2005 av lollipop Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Dersom du endrer bakgrunnen i #main-title til #E2D1C7 og høyden i #main-title til 114px så blir det nok bedre (også i firefox). Dessuten kan du jo ta vekk font-* siden du ikke har noe tekst inni #main-title allikevel, margin og padding er også unødvendige å ha med her. Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker mohuhau, du har selvfølgelig helt rett ang. koden som ikke trengs i #main. Nå er det endret på, og høyden er satt til 114. Men som du ser er det enda et distinkt skille i fargene i main (bakgrunnen i logoen og bakgrunnen i main (E2D1C7)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå