Gå til innhold

Tekniske problemer med header

Anbefalte innlegg

Tror dere har misforstått litt. Sikkert jeg som forklarer dårlig.

Header diven skal ikke være samme farge som resten av siden (#EDD6C2), men derimot samme farge som jeg hadde som bakgrunn i PS når jeg lagde "logoen", slik at det ikke blir noen overgang.

#main-title {

height: 100px;

margin: 0;

padding: 0;

background: #EDD6C2;

border-top: 1px black solid;

border-bottom: 1px black solid;

color: #e2e2c5;

font-weight: bold;

font-size: 0,7em;

}

Nå har jeg ¨på oppfordring endret background her som dere ser til #EDD6C2, men det er jo samme farge som #body {background}, -og det blir jo feil. :hmm:

(Kan være fargene på denne maskinen jeg sitter på nå er F**ed up, solgte nett den maskinen jeg lagde siden på)

edit: noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken fargekode bakgrunnen i logoen har? (med tanke på at jeg er på den andre maskinen nå)

Endret av lollipop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du endrer bakgrunnen i #main-title til #E2D1C7 og høyden i #main-title til 114px så blir det nok bedre (også i firefox). Dessuten kan du jo ta vekk font-* siden du ikke har noe tekst inni #main-title allikevel, margin og padding er også unødvendige å ha med her.

Lenke til kommentar

Takker mohuhau, du har selvfølgelig helt rett ang. koden som ikke trengs i #main. Nå er det endret på, og høyden er satt til 114.

Men som du ser er det enda et distinkt skille i fargene i main (bakgrunnen i logoen og bakgrunnen i main (E2D1C7))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...