Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Kjørte 3dmark på min 1557 fra netshop.no. Fikk litt over 10200 poeng, noe som er normalt for den maskinen. Men en kompis av meg som bestilte samme maskin med omtrent samme specs får bare 7000poeng. Det viser seg, ved hjelp av system info i 3dmark, at han har en maksfart på cpu'en på 600mhz, mens eg har 1,7ghz. Dette er vist ett kjent problem med 1557 og radeon 9700, men vi har 9600. Noen som har en løsning? Specs 1.7ghz dothan radeon 9600 512mb ram (han har 768) Bios ver: PTLTD - 6040000 windows xp sp1 (han mangler sp1) Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Virker som det er mangelen av sp1 som er problemet... http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...p1/default.mspx Lenke til kommentar
sigi Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei Jeg er kompisen som kafelefsa prater om, og jeg kan si at service pack 1 ikke hjelper. Jeg har nettop instalert det og har fortsat en max hastighet på cpu`en på 599 MHz (i følge 3D mark) Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette? Sigve Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ville ha sammenlignet BIOSinnstillingene for å se om noe der er satt opp galt. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Leste nettopp en test ECS Green 556E på Barbara.no, og fann en lite interresant relevant bit der: "Etter mye BIOS-krøll fikk vi endelig maskinen til å fungere. Digital Impuls har uheldigvis solgt ca. 15 slike maskiner med Intels Pentium–M-prosessor basert på den nye "Dothan"-kjernen. Problemet har vært at de solgte maskinenes BIOS, ikke har støttet de nye "Dothan"-prosessorene fra Intel. Hvis du har kjøpt en slik bærbar fra Digital Impuls med en ”Dothan”-prosessor operer prosessoren din mest sannsynlig på 600MHz og ikke på prosessorens egentlige klokkefrekvens. Ta kontakt med Digital Impuls hvis du tror at du har en maskin med en gammel BIOS-versjon." Så ta å hør med Netshop du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå