danibjor Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Har et Asus A7V333 mobo med en ADM XP 1700+. Og jeg har også pc2700 DDR minne. XP 1700+ prosessoren er ikke så veldig ivrig på å kjøre med 333 MHz FSB, så spørsmålet mitt er: Når kommer det en AMD prosessor med 333 MHz FSB som vil bruke dette? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Det kommer ikke (Ihvertfall ikke på VEEEELDIG lenge). AMD bruker all tilgjengelig tid og penger på Hammer prosessorene. Athlon Tbred og Barton (etterkommeren til Tbred) kommer begge til å bruke 266Mhz fsb. Lenke til kommentar
danibjor Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Beklager språkbruket. men, hva i hel*ete skal jeg med pc2700 ram og et 333 MHz FSB mobo da ? Lenke til kommentar
danibjor Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Er dette hovedkortet og denne rammen bare ett påskudd for å stikke på biltema å kjøpe Aralditt og bakruteteip ? Overklokkernes drøm eller noe? Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Leste på http://www.tomshardware.com idag om nye AMD througbed og barton de støtter kun 266Mhz bus de oxo så det kommer nok ALDRI en 333Mhz prosessor for socket A desverre. Clawhammer har sikkert høyere FSB men den passer ikke i socket A, og trenger helt nytt hovedkort så... Det er nok bare for overklokkere ja... Sett ned multiplieren på cpu'n og øk fsb tilsvarende er muligens trikset for å få utnytta 2700 ram. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 12:19, Liquified skrev:Beklager språkbruket. men, hva i hel*ete skal jeg med pc2700 ram og et 333 MHz FSB mobo da ? Vel du kan kjøre minnet på 166 mens cpu'en kjører 133. Men du er nok innepå noe ja. Det er ikke mye å hente så lenge prosessoren ikke kjører samme hastighet som minnet. Så det du vel "bør" gjøre er å overklokke fsb'en så langt som mulig og være fornøyd med det. Eller så gjør du som meg og skaffer et hovedkort med låst pci/agp hastighet og overklokker enda mer. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå