sir-alex Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Lefdal for bot på 500.000 for og lure kundene :!: Elektrokjeden Lefdal må betale 500 000 kroner i bot fordi varene de solgte med prisgaranti ikke fantes hos konkurrentene. Kunder som finner varer billigere hos konkurrentene til Elektrokjeden Lefdal kan komme tilbake til elektrokjeden og få tilbake 150 prosent av differansen. Lefdal kjører også prisgaranti på seg selv, slik at du får tilbake pengene om varene blir billigere hos kjeden innen 30 dager. Forbrukerombudet mener at kjeden ikke kan reklamere med prisgaranti så lenge varen ikke finnes hos konkurrentene, men at de gjør det likevel. ENDELIG!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Pirkemodus, det heter får ikke for... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ja dette var jo supert *sarkastisk*. Betyr det at vi mister prisgarantien da? 150% høres bra ut for meg selv om det ikke er på alle produkter. Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 På tide! Varene de selger er som regel heller ikke billigere enn hos f.eks elkjøp. De koster akkurat det samme! Alltid billigst, pøh! Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Kanskje fordi at Elkjøp og Lefdal har same eiere?? Lenke til kommentar
fotball Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 MokkaKaffi skrev: På tide! Varene de selger er som regel heller ikke billigere enn hos f.eks elkjøp. De koster akkurat det samme! Alltid billigst, pøh! lefdal har som regel 1 kr. mindre enn elkjøp Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Reklamerer de for prisgaranti på alle varer da? Trodde bare den gjaldt generelt på alle varer og er du så heldig å finner noe billigere så er jo det flaks. Tragisk at noen skal plukke på de for ikke å selge "standard" varer. Kjøp kvalitet og ikke den billigste slavelagde DVD spilleren så finnes produktet hos alle de største kjedene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) De fikk bot fordi det var 3 annonserte varer som ikke ble ført av konkurrenter, og at det da ikke ble opplyst om at disse 3 ikke dekkes av prisgarantien. Og disse 3 var av 1100 annonserte produkter. EDIT: Og endelig hva? Endelig får man ikke igjen 50% av differensen om man skulle finne noe billigere et annet sted? Er det en god ting å bli kvitt? Endret 5. januar 2005 av Alastor Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Alastor; prisgarantien vil jo fremdeles være like gyldig. Er det lefdal sin skyld om ingen andre butikker tar inn en bestemt vare? Dette er terror fra forbrukerombudet, og det går kun ut over oss forbrukere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er det jeg egentlig ville fram til. Lefdal har gått med på å merke alle produkter som kun føres av lefdal med at prisgarantien ikke gjelder for disse produktene, og det ifølge lefdal her skjedd en glipp. Så de godtar boten, fortsetter med prisgarantien og passer seg for flere feil Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg synes Lefdal sin prisgaranti virker helt ok, særlig på mobiler. Her kan ikke Lefdal ha "egne" merker eller produkter, og prisgarantien kommer til nytte. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det er alltid like artig for forbrukeren når staten bryter inn for å ødelegge fri konkurranse. Hvilke varer er det snakk om egentlig? Skal lefdal liksom ansette folk for å oppdatere varers merking ut i fra andre butikkers utvalg? Ærlig talt. Denne gangen har noen gått for langt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Flyttes til forhandlere og verksted Lenke til kommentar
jendor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Denne prisgarantien ble jo forandret av Lefdal i høst, til å kun omfatte produkter som finnes hos konkurrentene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Ja, og det store problemet her er at de etter denne nye prisgaranantien hatt annonse ute hvor det var 3 produkter som ikke føres hos konkurrentene, uten å si ifra om at disse 3 ikke dekkes av prisgarantien. Derfor 500 000,- i bot. Jeg synes det er strengt..men forbrukerombudet er satt til å følge de lovene vi har... Endret 5. januar 2005 av Alastor Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg tror ikke Lefdal var for denne boten. Jeg tror de syns det var dumt å betale en halv mill i bot. Jeg ville ikke vært for det, hvis jeg hadde vært dem, i alle fall. ( ) Lenke til kommentar
coban Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 I fremtiden så vil samtlige varer som ikke finnes i andre butikker enn Lefdal bli merket klart og tydlig. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Synes dette er vanvittig dumt, ettersom dette garanterer at det blir billigst å handle hos Lefdal uansett hvor dyrt produktet virker. Leste en artikkel hvor Expert hadde en vare veldig billig men som Lefdal tok mye penger for. Endte opp med at fyren fikk varen svært billig hos Lefdal :)Hvor ergelig er det ikke å ha kjøpt ny mobil eller et annet produkt, for så se det mye billigere et annet sted? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Tok en titt på web-tv. (gratis på www.nrk.no for alle som vil se), og så det siste forbrukerinspektørene med denne reportasjen om lefdal. Må bare si at det var en utrolig latterlig programleder der..! Endret 8. januar 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Alastor skrev: Tok en titt på web-tv. (gratis på www.nrk.no for alle som vil se), og så det siste forbrukerinspektørene med denne reportasjen om lefdal. Må bare si at det var en utrolig latterlig programleder der..! Helt enig. Sjefen hos Lefdal prøvde å få frem at dette kun gjaldt feilmerking av 3 varer, og at prisgarantien i og for seg gjaldt på disse varene også da de garanterer at varen ikke blir satt ned hos Lefdal. Og blir de det så får du fortsatt igjen 150% av mellomlegget. Hva med å lage ett program som stiller FBI og TV2 hjelper deg opp mot veggen? I en del saker så er de helt på jordet, og jeg skjønner ikke hva dette bråket rundt Lefdal gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå