Gå til innhold

HJELP: css, sette minumum høyde

Anbefalte innlegg

Jeg har en DIV-blokk i CSS som ikke skal være mindre enn en satt høyde på 600px, men samtidig skal denne blokkens høyde være varierende, sånn at hvis tekst inne i blokken blir mere enn 600px så blir dem lengere...

Er dette mulig og hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg har nå 1337 innlegg.

Du er tydeligvis ikke 1337 av den grunn. :p

Neida. IE greier ikke denne koden, men det skal faktisk FF klare. Sikker på at det ikke fungerte?

Finnes imidlertid en «hack» for å få til samme effekt i IE, og jeg fant en her. Ikke det beste eksempelet jeg har sett, dog.

Lenke til kommentar
Who gives a shit!

Jeg, og alle andre seriøse webdesignere. Siden skal om mulig vises likt i alle nettlesere, så sant det er mulig. Hvor langt bakover i versjonene en side skal være kompitabel får være opp til hver enkelt.

SirIce: :w00t:

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Det er ikke min-height som ikke funker i firefox, problemet er at du bare har flytende elementer i #container og dermed får ikke #container noen høyde. Den enkleste måten å fikse det på er å legge til et element under #inner-container. Legg til dette rett etter du avslutter #inner-container-tagen din.

<div style="clear: both;"> </div>

Eller du kan gjøre det bare i css med :after på denne måten:

#inner-container:after { clear: both; content: "\00A0"; }

Edit: Byttet om firefox og ie. :)

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar
Med dette biblioteket støtter IE6 flere CSS3-selektorer enn Firefox 0.9.

Og det er avhengig av JS, er det så? Kjipt for de som kjører uten JS.

Hvis jeg skulle laget en ny side nå, ville jeg heller ekskludere kun de IE-brukerene som ikke har aktivert JS enn å ekskludere alle sammen.

Ville ikke du? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...