danyl Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har en DIV-blokk i CSS som ikke skal være mindre enn en satt høyde på 600px, men samtidig skal denne blokkens høyde være varierende, sånn at hvis tekst inne i blokken blir mere enn 600px så blir dem lengere... Er dette mulig og hvordan? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 min-height: 600px; Sette til diven. Lenke til kommentar
danyl Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg fikk ikke det til å virke hverken i Firefox eller IE.... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ja, da har du gjort en feil. Se her! Jeg vil se koden din. Og jeg har nå 1337 innlegg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Og jeg har nå 1337 innlegg. Du er tydeligvis ikke 1337 av den grunn. Neida. IE greier ikke denne koden, men det skal faktisk FF klare. Sikker på at det ikke fungerte? Finnes imidlertid en «hack» for å få til samme effekt i IE, og jeg fant en her. Ikke det beste eksempelet jeg har sett, dog. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) IE greier ikke denne koden Who gives a shit! Hehe, jo, når det blir for lite innhold svikter IE Endret 5. januar 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
danyl Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ingardj: se PM for link.... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 #eks { height: auto!important; min-height: 500px; height: 500px; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Who gives a shit! Jeg, og alle andre seriøse webdesignere. Siden skal om mulig vises likt i alle nettlesere, så sant det er mulig. Hvor langt bakover i versjonene en side skal være kompitabel får være opp til hver enkelt. SirIce: Endret 5. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
danyl Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 #eks { height: auto!important; min-height: 500px; height: 500px; } Den koden virka bra i IE men ikke i Firefox av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 #eks { height: auto!important; min-height: 500px; height: 500px; } Den koden virka bra i IE men ikke i Firefox av en eller annen grunn... Se pm + det sirice skrev Berg: forsvant i edit. Lenke til kommentar
danyl Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har prøvd å det funker bare i IE... sjekk selv med FF: http://www.legendelys.com/test2/priser.html Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Du må legge til en div eller hr med clear: both; under de flytende elementene. http://www.complexspiral.com/publications/containing-floats/ http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html Endret 5. januar 2005 av SirIce Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Det er ikke min-height som ikke funker i firefox, problemet er at du bare har flytende elementer i #container og dermed får ikke #container noen høyde. Den enkleste måten å fikse det på er å legge til et element under #inner-container. Legg til dette rett etter du avslutter #inner-container-tagen din. <div style="clear: both;"> </div> Eller du kan gjøre det bare i css med :after på denne måten: #inner-container:after { clear: both; content: "\00A0"; } Edit: Byttet om firefox og ie. Endret 5. januar 2005 av mohuhau Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det er ikke min-height som ikke funker i ie Vel - jo. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Hehe, liten feil der, bytt ut ie med firefox så blir det rett Endret 5. januar 2005 av mohuhau Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Noe som forresten bør sjekkes ut er Dean Edwards IE7-bibliotek. Dette JS-biblioteket gjør at IE 5.5 og 6.0 støtter så og si alt av selektorer og egenskaper som er definert i CSS2 og CSS3-spesifikasjonene. Med dette biblioteket støtter IE6 flere CSS3-selektorer enn Firefox 0.9. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Med dette biblioteket støtter IE6 flere CSS3-selektorer enn Firefox 0.9. Og det er avhengig av JS, er det så? Kjipt for de som kjører uten JS. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Med dette biblioteket støtter IE6 flere CSS3-selektorer enn Firefox 0.9. Og det er avhengig av JS, er det så? Kjipt for de som kjører uten JS. Hvis jeg skulle laget en ny side nå, ville jeg heller ekskludere kun de IE-brukerene som ikke har aktivert JS enn å ekskludere alle sammen. Ville ikke du? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis jeg skulle laget en ny side nå, ville jeg heller ekskludere kun de IE-brukerene som ikke har aktivert JS enn å ekskludere alle sammen. Ville ikke du? Ahh, jeg visste det kom et slikt svar. Jeg spurte om teknologien jeg, ikke om jeg hva ville ha brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå