trost i taklampa Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har stilt dette spørsmålet på et annet forum før. Fikk noen gode forslag, men jeg får det ikke til å fungere. Har lært meg såpass at jeg får til å kjøre "ordinære" cronjobber på den tiden jeg vil de skal kjøres, men det er når jeg vil at cron skal starte en applikasjon som krever X det stopper for meg. DISPLAY=:0 er tydligvis det som gjelder, men hvor i allverden skal denne koden inn? Er det noen som kan gi meg en helt enkel forklaring på dette? Det ville i såfall blitt mottatt med veldig stor takk! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Bare sett inn DISPLAY=":0" før navnet på programmet som skal kjøres, husk mellomrom før navnet på programmet. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 At noe så enkelt kan bli så vanskelig for enkelte (les meg) Ved hjelp av cron og et bittelite bash script starta nå k3b klokken 17:57:) Nå var ikke målet å starte k3b vha cron, men jeg fikk ihvertfall en bekreftelse på at går an. Tusen takk for hjelpen zyp! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg er bare litt nysgjerrig, hvorfor vil du egentlig starte et grafisk program fra cron? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Det er ganske banalt egentlig. Var inne på Azureus i en annen post her, og det er dette jeg vil skal starte automatisk. Dette fordi jeg hverken kan eller har lyst til å "hogge" all båndbredden når andre i fam'en er på nett. Noen ganger legger jeg meg før øvrigheta, og da er det greit å vite at programmet starter sånn ved ett/to tiden på natta. Det optimale hadde jo vært å lære seg tc og kombinert dette med cron (da kunne jo Azureus surra og gått døgnet rundt), men her har jeg et lite stykke igjen:) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hmm, ikkje dumt. Kanskje eg skal setje på auto-Azureus om natta eg og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå