Gå til innhold

Audigy 2 ZS, sammen med Logitech Z-5500


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-rXRozPkg
Vil ikke bruken av flere adaptere gjøre signalet svakere/dårligere? Hva med en rca -> 3.5mm minijack adapter.

Jo, det er klart, men siden det er digital overføring som brukes vil du ikke merke noe til dette før det eventuellt oppstår en bitfeil (en 0 blir til 1 eller omvendt), og det skal litt til før signalet blir så dårlig at det skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woho, jeg fikk det endelig til.

http://home.online.no/~jonebh/audigy2_coax.jpg

Først en Digital Coax... jeg kjøpte en fra Bandridge på 3 meter.. den kosta 99kr.

Deretter tok jeg en tur på Clas Ohlson.

Det første adapteret er "6,3 mm mono til RCA", varenummer 22-719, 39kr.

Den andre adapteret er "3,5 mm mono til 6,3 mm mono", varenummer 32-7090, 39kr.

 

Deilig digital lyd strømmer nå ut av høytalerene :thumbup:

Ut ifra det jeg da kan se så må det da være mulig å bruke en helt vanlig minijack (stereo) til phono og så plugge den hvit, eller kanskje det blir det røde phonokontakten?

Vil ikke bruken av flere adaptere gjøre signalet svakere/dårligere? Hva med en rca -> 3.5mm minijack adapter, er det mulig å oppdrive i hovedstaden?

Det jeg mente med mitt innlegg er jo at man ikke trenger å sjøte på med flere ledd, for i en Mono-minijack som skal i lydkortet blir ene delen av signalet sent ut "nederst, eller ytterst om man vil" på pluggen, og den andre delen vill ha kontaktpunkt "øverst, eller innerst ved kabelen om man vil" og da på en stere-minijack til phono kabel som selges i alle butikker så vil jo da disse signalene enten komme ut på den hvite eller røde kontakten?

Lenke til kommentar
http://www.clasohlson.no/images/products/N...6-30_121523.jpg

Bør ikke den kabelen her gjøre jobben med digital lyd ganske greit da?

109,- kr hos Clas Ohloson:

http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...6&ic=N&sw=10411

Den kabelen ser ut til å være helt perfekt spør du meg. Kontroll-enheten har optisk inngang, og hvis den pluggen i andre enden er en 3.5mm minijack, ser jeg ingen problemer. Er pluggen derimot en 6.2mm minijack, trenger du en adapter (som clasern selvfølgelig har i sitt sortiment.

 

MuD: Ta deg bedre tid til å komme med riktige svar.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
http://www.clasohlson.no/images/products/N...6-30_121523.jpg

Bør ikke den kabelen her gjøre jobben med digital lyd ganske greit da?

109,- kr hos Clas Ohloson:

http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...6&ic=N&sw=10411

Den kabelen ser ut til å være helt perfekt spør du meg. Kontroll-enheten har optisk inngang, og hvis den pluggen i andre enden er en 3.5mm minijack, ser jeg ingen problemer. Er pluggen derimot en 6.2mm minijack, trenger du en adapter (som clasern selvfølgelig har i sitt sortiment.

 

MuD: Ta deg bedre tid til å komme med riktige svar.

ehh.. det der er ein optisk kabel som brukes til opptak til minidisk! og eit audigy gir ikkje eit optisk ut signal hvis ikkje du har Audigy 2 ZS platinum!

Lenke til kommentar
ja men det der er ein optisk kabel, og det er ikkje den utgangen som er bak på audigy korta! må ha coax...

Så en kabel med coax i den ene enden og en 3.5mm jack i den andre enden er det man trenger?

ja trur det... har sjølv leita lenge etter det men har ikkje funnet det :(

Lenke til kommentar

Har prøvd flere av de lanserte løsningene, inkludert minijack til phono (rød&hvit) samt monoadapter + rcaadapter til Coaxkabel. Dette gir forsåvidt lyd i alle høytalere, f.eks musikk i "2xstereo", samt at Logitechs egen surroundtest fra fjernkontrollen gir full uttelling. Imidlertid kommer det kun lyd fra høyre & venstre front når jeg kjører speaker-setup gjennom lydkortets (Audigy) software. Ut fra testen ser en at det sendes signaler til de øvrige kanaler, men dette gjengis ikke av høytalerne. Mistenker at noe ikke er riktig.

Lenke til kommentar

Eg bruker eit Creative Audigy Platinum, men har lyst på nytt... er ikkje så bra lyd i musikk til hjemmekino receiver! men hvis man har høyttaler pakker fra logitech eller creative er audigy 2zs eit godt valg hvis du skal ha eit bra allround kort! men hvis du skal ha bare for og høre på musikk da annbefaler eg M-Audio sine kort;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hva er forskjellen på din og denne versjonen

Slik ser min ut (jeg har den nye utgaven):

z5500_sub.jpg

 

Her er det kun høytalerledninger, strøm og ledingen til dekoderen som kobles til...

Inn- og utganger på lyd kobles til bak i dekoderen, som jeg viste bilde av over.

 

Edit:

Siden du har optisk ut på PCMCIA utgaven, så kan du bruke en vanlig digital optisk kabel. TOSLink heter vel de.

 

Edit2:

Jeg syns det ser ut til at Creative ikke har vanlig optisk ut heller... TOSLink kabler er mer kvadratiske i koblingspunket, ikke helt runde...

bestilte z-5500 fra komplett på lørdag, lurer på om jeg får nye eller gamle versjonen..

den nye er jo med sånne "vanlige" høyttaler ledninger, tror ikke jeg vil ha det? kan ikke en dritt om det her, får spørre mer når jeg får settet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Woho, jeg fikk det endelig til.

audigy2_coax.jpg

 

Tok en tur på Spaceworld for å se etter en Digital Coax... jeg kjøpte en fra Bandridge på 3 meter, Dette står på esken: "RCA-RCA 3.0m, AL482 Male - Male"... den kosta 99kr.

Deretter tok jeg en tur på Clas Ohlson.

Det første adapteret er "6,3 mm mono til RCA", varenummer 22-719, 39kr.

Den andre adapteret er "3,5 mm mono til 6,3 mm mono", varenummer 32-7090, 39kr.

 

Deilig digital lyd strømmer nå ut av høytalerene :thumbup:

3661505[/snapback]

 

Kan man overføre digitalsignalene trådløst ved hjelp av noe slikt?

 

381655_X_2005-07-04_093547.jpg

 

Trådløs sender og mottaker, overfører bilde og stereolyd fra video, digitalmottaker, DVD etc. til din TV. Også signalene til fjernkontrollen overføres trådløst. Senderen har innebygd TV-tuner som kan kobles til TV-antennen. Senderen kan også tilkobles til Scart. Mottakeren tilkobles til Scart. Signalene går igjennom vegger og tak. Maks. rekkevidde 75 m. Leveres med programmerbar fjernkontroll som styrer senderen og de fleste fabrikat av TV, video, satellittmottaker og DVD. Leveres med sender, mottaker, batterieliminatorer og Scartkabler. 230V.

 

Korreksjon: Fant ut at det skal gå an å sende SPDIF signaler med en 2.4 GHz trådløs videosender, bare til opplysning. Skal teste dette så snart jeg har mulighet til det.

Endret av Hammer9600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...