Gå til innhold

trenger ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo! Haha, ja.. Siden man som regel pleier å sammenligne Intel Pentium 3,4GHZ med en Athlon 64 FX53.. Blir 2 helt forskjellige ting det skal jeg si deg! Nesten 4000kr i prisforskjell! Og vi må nesten holde oss til tester mellom 3,4ghz intel og Amd 3500..  :thumbup:

Hvor har du det fra at de bruker fx-53? jeg ser det ikke, har du en link? Og uansett hva du sier så gruser AMD Intel på alle spilltestene jeg har sett. Og du uttaler deg tydeligvis ikkje på grunnlag av tester, du er vel bare en av dem som blir lurt av GHz'en.

her ser du at de bruker en FX53

 

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128&p=3

 

blander meg ikke i debatten hvem som er best... bare observerer at sammenligningen kanskje ikke er helt rettferdig....

Endret av svingstang
Lenke til kommentar

De av dere som krever bevis på at A64 er raskere enn Intel P4 i spill har ikke noe i denne tråden å gjøre. Trådstarter ber om hjelp til å sette sammen en maskin, og dere har ikke det som trengs for å hjelpe han.

 

Skjønner ikke hvorfor så mange tror de er eksperter her på forumet. Et godt råd: HOLD KJEFT om ting dere ikke har peil på, og hold dere ute av tråder dere ikke har noe fornuftig å tilføre.

 

Når dette er sagt tror jeg det oppsettet som hrr satt opp er midt i blinken. Om man vil spare litt penger så finnes det billigere PSU og RAM som fortsatt gjør jobben helt fint. A64 3500+ på nForce3 er svært god ytelse for pengene. Ikke skader det at de klokker godt heller.

 

 

 

Til de som måtte sverge til Intel, så finnes det kun en CPU fra Intel som kan hamle opp med en A64 3500+ i spill, og det er P4EE 3.46Ghz til den nette sum av 6-7000.- om ikke mer. Kjøper man derimot en A64 3800+ så får P4´n juling.

Lenke til kommentar
De av dere som krever bevis på at A64 er raskere enn Intel P4 i spill har ikke noe i denne tråden å gjøre. Trådstarter ber om hjelp til å sette sammen en maskin, og dere har ikke det som trengs for å hjelpe han.

 

Skjønner ikke hvorfor så mange tror de er eksperter her på forumet. Et godt råd: HOLD KJEFT om ting dere ikke har peil på, og hold dere ute av tråder dere ikke har noe fornuftig å tilføre.

 

Jeg må bare si det. Jeg tror du har misset poenget litt. Det jeg mente er at det er dumt å slenge ut at en AMD 2,2ghz3500 er MYE bedre enn en Intel Pentium 3,4ghz uten å gi en grunn for å si det. Så hvis du mener at trådstarteren skal bli "lurt" (få råd av folk som ikke har en grunn for å anbefale de de anbefaler), så greit for meg. Men jeg skjønner hva du mener, og skal ikke mase mer på dette. :)

Lenke til kommentar

Her er et forslag fra meg (om du vil bygge PC'en selv):

 

 

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=11766.

 

 

 

AMD Athlon 64 3500+ 2205,-

ASUS A8N-SLI Deluxe 1192,-

Corsair XMS3200XL TWINX DDR400 1024 MB (2x512) 2149,-

Keytronic KT2001 PS/2 Pro Sort 187,-

Logitech MX510 337,-

Nec ND-3520A 495,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA 961,-

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe 3826,-

 

Rimeligste totalsum 11352,-

 

Har ikke satt opp noe forslag på kabinett. Blir litt til overs her i forhold til de 15000 kr som du satte som grense. Om du absolutt vil bruke dem, foreslår jeg å oppgradere til XFX GeForce 6800Ultra 256MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306303&cks=PRL

 

komplett har alle disse og kan vel sikkert også sette det sammen for deg?? mot en liten sum selvsagt ;)

Lenke til kommentar
De av dere som krever bevis på at A64 er raskere enn Intel P4 i spill har ikke noe i denne tråden å gjøre. Trådstarter ber om hjelp til å sette sammen en maskin, og dere har ikke det som trengs for å hjelpe han. 

 

Skjønner ikke hvorfor så mange tror de er eksperter her på forumet.  Et godt råd: HOLD KJEFT om ting dere ikke har peil på, og hold dere ute av tråder dere ikke har noe  fornuftig å tilføre.

 

Jeg må bare si det. Jeg tror du har misset poenget litt. Det jeg mente er at det er dumt å slenge ut at en AMD 2,2ghz3500 er MYE bedre enn en Intel Pentium 3,4ghz uten å gi en grunn for å si det. Så hvis du mener at trådstarteren skal bli "lurt" (få råd av folk som ikke har en grunn for å anbefale de de anbefaler), så greit for meg. Men jeg skjønner hva du mener, og skal ikke mase mer på dette. :)

Hvis jeg mener at trådstarter skal bli lurt? Har du lest hele tråden nøye?

 

Poenget mitt er at han IKKE skal bli lurt.

 

Det må være mulig å komme med råd uten å skrive en lang avhandling om feks hvorfor A64 er raskere enn P4 til spilling. Akkurat dette er svært godt kjent blandt de som følger litt med og er litt kyndige. Vet man ikke det, så burde man ihvertfall ikke prøve å hjelpe andre med å sette sammen en PC.

 

Han har klart og tydelig sagt at han skal ha en spillemaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...