smood Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg har akkurat kjøpt meg ny maskin, Har et AMD Athlon XP 1800+ som ligger på 40-50 grader om dagen (da er det vaaaaarmt) og 35-45 på kvelden når det er kaldere, noe som virker greit nok. Men temperaturen på hovedkortet er litt høy - den ligger på 40 grader. Jeg har 2 kabinettvifter, en som blåser luft inn og en som blåser luft ut.. Begge er av typen papst 8412ngml (26.5cfm) Jeg har også forsøkt og la kabinettet stå åpent, men dette hjelper heller ikke, temperaturen forblir den samme. Skal hovedkortet være så varmt som 40 grader? Og hva kan jeg gjøre for og forbedre det... legge til flere vifter ser heller ikke ut til å hjelpe... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hva ligger romtemperaturen på?? Siden temperaturen ikke faller når du åpner kassen så vil jeg tippe at problemet ditt ligger i at det er alt for varmt i rommet generelt sett. Men 40-50 grader er ingen overtemperatur det. Ihvertfall ikke med det "forbaskede" godværet som er nå om dagen. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 SÅ hovedkortet er ditt problem? Du kunne jo prøve med en kjøleribbe på chipseten og ev en vifte hvis ikke bare en kjøleribbe hjelper. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 12:00, smood skrev:Jeg har akkurat kjøpt meg ny maskin, Har et AMD Athlon XP 1800+ som ligger på 40-50 grader om dagen (da er det vaaaaarmt) og 35-45 på kvelden når det er kaldere, noe som virker greit nok.Men temperaturen på hovedkortet er litt høy - den ligger på 40 grader. Jeg har 2 kabinettvifter, en som blåser luft inn og en som blåser luft ut.. Begge er av typen papst 8412ngml (26.5cfm)Jeg har også forsøkt og la kabinettet stå åpent, men dette hjelper heller ikke, temperaturen forblir den samme.Skal hovedkortet være så varmt som 40 grader? Og hva kan jeg gjøre for og forbedre det... legge til flere vifter ser heller ikke ut til å hjelpe... Du kan gjøre som meg, legge manualen til hovedkortet inni kabinettet, slik at luften ifra den vifta som blåser inn, blir bøyd, og treffer hovedkortet! (Hvis du skjønte?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå