hylo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har ett lite dilemma. Jeg bestilte en genser og to cd'er til den nette sum av kroner 700,- kr på Mandag sist uke. Han jeg prata med (Bestilte over epost) sa at jeg skulle motta pakka på Torsdag den samme uka. Vi alle vet hvilken dag det er idag, og jeg har ikke mottat noen antydning til postoppkrav-lapp i posten enda. Kan jeg benytte meg av angrerett føt pakka har kommet? Har jeg loven på min side? (Med tanke på angrerett) Skal posten ta over en uke?!?! Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tror du kan benytte angreretten, men du må nok hente pakken på posten for så å sende den inn igjen. Dvs at du må betale pakken, og så få betalt pengene tilbake av butikken du kjøpte hos. Gjerne ta kontakt med busikken så fort som mulig. Ja, posten er treg! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det gjelder litt forskjellige lover for butikker 'med fast utsalgssted' og andre, men et kjapt oppslag i lovverket burde avklare saken. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Spør etter sendings nummeret,så går du på www.posten.no og ser hvor den er.. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Uansett, så får du jo stempel for hvilken dato du hentet pakken, deretter kan du bruke angrefristen... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Du kan ikke bruke angrefristen før du har motatt varen, hvis du avbestiller før kan du risikere å måtte betale for utgiftene som shoppen har hatt fordi du har gått bort fra kjøpsavtalen. Står i forbrukerkjøpsloven under forbrukerens plikter. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Takker og bukker for svar. Tror jeg skal vente til pakka kommer, så betale den, så gå med den. Det tar bare helvetes lang tid å sende fra Tronheim til Oslo (Nærheten av oslo) iallefall. Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Heisann! Dersom du ønsker å angre behøver du ikke å løse ut pakka. (Hva skulle være vitsen med det?) Gi beskjed til selger om at du ønsker å angre så snart som mulig. Fristen er 14 dager etter at du har mottatt pakka. Når pakka ankommer postkontoret ber du dem sende den tilbake og så betaler du returportoen... Det står om dette i angrerettloven (2000) § 15, 6. ledd. HH Lenke til kommentar
Dasuz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 De kan nekte deg det om det er blitt brutt noe forsegling på cd platene. Det står i forbrukerkjøps loven at man ikke har angrerett på media og programvare, kun om varen ikke er blitt brukt eller forsegling er blitt brutt. Men hvis du bare skal benytte deg av angrefristen før pakken er kommet på posten, kan du enten registrere angrefristen din hos selger eller sende den tilbake med et angrefrist skjema. Ser at det nevnes her at du må betale den ut ifra posten, men det skal du ikke behøve og gjøre.Du kan bare sende den tilbake, men husk å betale retur frakten og legg ved angrefrist skjema evnt retur nummer. Men uannsett ta kontakt med selger så vil de forklare deg hvordan du skal gjøre det. Det er jo ikke altid "vi" på forumet har rett. Da det er litt forskjellige rutiner hos de forskjellige nettshopene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå