Gå til innhold

Firefox + Adobe Reader = Kræsj?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har Mozilla Firefox versjon 1.0, og bruker Adobe Reader 6.0, versjon 6.0.2. begge på norsk.

Når jeg skal åpne .pdf-filer i Firefox, ser det ut som Adobe starter opp, for jeg får opp oppstartsbildet, men så skjer ingenting mer. Firefox henger seg ikke, og jeg kan lukke Adobe-prosessen uten problemer, i oppgavebehandleren.

Går inn på about:plugins i Firefox, og det står : Adobe Acrobat Plug-In Version 6.00 for Netscape.

Har søkt på Google og testet ut et par forslag til løsninger på andre problem. Har f eks avinstallert Adobe, restarta pc-en, og installert Adobe på nytt. Funker ikke.

 

Prøvde meg på PDF Speed up, men det så ikke ut til å gjøre noe for mitt problem. Har avinstallert Firefox, og installert på nytt også, for sikkerhets skyld, men det hjalp ikke.

 

Har noen vært borti lignende problem, og funnet noen løsning på dette? Eller har andre gode råd/tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Adobe Reader har vært rimelig ustabil etter å ha gjøre Reader litt raskere. I dag måtte jeg reinstallere hele greia. Min Reader kræsjet selv om jeg startet den opp og så åpnet PDF-er. Løsningen for meg var altså reinstallering av hele Adobe Reader.

 

Kanskje du kan laste ned på nytt, avinstallere Reader og installere på nytt? Hvis det er noe galt med installasjonsfila, f.eks.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
Kanskje du kan laste ned på nytt, avinstallere Reader og installere på nytt? Hvis det er noe galt med installasjonsfila, f.eks.

 

Det har jeg som sagt allerede gjort. Har samme problem både på min bærbare og den stasjonære pc-en, og også samboeren min har samme problem på sin bærbare.

 

På skolen funker dette fint, der er det engelsk firefox, men hvis man der går inn på Verktøy-> Innstillinger -> Nedlastinger, vil det under filtyper stå endel informasjon. Dette har jeg ikke hjemme, der er det tomt. Under tilleggsprogrammer står alle som påslått. Kan dette ha noe med saken å gjøre, tro?

Lenke til kommentar

Lurte på om kanskje den installasjonsfila du hadde var korrupt. Da hadde det ikke hjulpet å reinstallere fra samme fil.

 

Får du åpnet PDF-er direkte i Acrobat? Hvis du ikke åpner de gjennom Firefox, mener jeg.

 

Står det ingen ting i listen over filtyper? Det er i seg selv ganske pussig. Får du åpnet f.eks. MP3-filer, eller er det samme problem der? Prøv å åpne filer som er enten lyd eller videofiler, og se om samme problem oppstår da. I så fall så er det nok Firefox og ikke Adobe som er problemet, og da er det kanskje lettere å lete etter riktig ting på Google.

 

Mulig du må få Acrobat til å skjønne at den skal åpne seg i en browser:

http://www.bnl.gov/itd/webapps/pdf_help.asp#p4

 

Hvis Adobe-dokumenter står som slått på i Plugins-lista, så burde det ikke være noe problem.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Jeg kan lagre en pdf-fil, og åpne den uten problemer.

 

Har lastet ned installasjonsfila fra Adobe flere ganger, så skulle ikke tro det var den det er noe galt med. Prøvde den linken du sendte, men skjedde ikke noe. Har prøvd med div andre filer, Word, Excel, lyd og bilde, men det er kun ved åpning av pdf jeg får problemer.

 

Hvis du ser på vedlagte fil, ser du hvordan Nedlastingsbildet ser ut.

post-26-1105040527_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...