nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg er litt i tvil om jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort(må være agp siden hk ikke støtter pci-e), når jeg fra før av har et r9800 pro 256, som sitter i et socket 478 hovedkort. Eller om jeg heller burde vente til jeg får mere penger så jeg kan oppgradere mitt nåværende system til et socket 939 system, og kjøpe meg et pci-e skjermkort da(har 6600,- så langt). Er det stor forskjell på pci-e og agp? Er det verdt det? Om det blir til at jeg kjøper meg nytt skjermkort(agp), hvilket burde jeg satse på? Spiller alle slags spill som hl2, far cry, doom3, battlefield, cs:s osv. Har ikke tenkt å overklokke. Mvh Paal Myrvang Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei, Vil råde deg til å glemme nytt skjermkort med ditt nåværende oppsett. Det skjermkortet du har gir masse for penga, og duger fremdeles helt fint, i alle fall for meg. Vent heller et halvt år eller.no og kjøp et nytt system. Kul signatur forresten. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Spar pengene du. Du vil ikke få den store aha opplevelsen om du bytter skjermkort. Spar enda mere å bygg en ny pc om et år eller noe slikt. Da har du kansje spart opp en 15 til 20 for å bygge ny pc for. edit skriveleif Endret 5. januar 2005 av Fixer'n Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hallo, Må si meg enig me zabre her. Det skjermkortet du har vil nok levere varene ei stund til, og hvis du kjøper et nytt kan fort resten av systemet bli flaskehalsen. Vent et halv år og bytt ut alt. Er ikke nødvendig å gå for PCIe, men vil nok anbefale deg å gjøre det. AGP er tross alt på vei ut av markedet (selv om det sikkert blir å duge noen år til). Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Eh, ikke kom med feilinformasjon nå da Han sitter på et s478 system, og er da godt mulig han har en P4c3.0Ghz.. Oppgraderte fra 9800pro til x800xtpe, og HVILKEN forskjell.. Kan spille alle spill med max aa/af nå, før hadde jeg ikke sjansen.. Har du pengene og en grei prosessor ser jeg ingen grunn til å ikke opgradere, hovedkort med AGP selges nok en stund til Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hadde ikke brukt mer enn max rundt 3000 kroner hvis jeg var det. Personlig mener jeg at den ekstra ytelsen du får ved å kjøpe kort til 4000 og mer ikke er verdt det... Siden du har AGP så er min umiddelbare anbefaling å kjøpe et GeForce 6800GT kort til rundt 3100 Vil du ha ATi ville jeg strukket meg litt lenger i pris og kjøpt et X800XT kort. Ikke x800pro vivo, da de må moddes for å komme opp på 6800GT eller X800XT nivå i ytelse. Denne moddingen er ikke garrantert å virke, og du mister all garanti på kortet. Surt når du har et kort til over 3000 kroner Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Har et gigabyte hovedkort, p4 2800 prosessor, og 2048 mb ddr pc3200 ram. edit: Er så langt enig med M@R7!N, siden jeg ikke eier tålmodighet, og føler jeg ikke kommer til å klare å vente ett år uten å bruke pengene. Endret 5. januar 2005 av Gree9 Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har et gigabyte hovedkort, p4 2800 prosessor, og 2048 mb ddr pc3200 ram. edit: Er så langt enig med M@R7!N, siden jeg ikke eier tålmodighet, og føler jeg ikke kommer til å klare å vente ett år uten å bruke pengene. Det vil ikke nytte å kjøpe et PCI-E skjermkort så lenge maskinen din bare har en AGP port. Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Sist jeg sjekket finnes det X800XT PE i agp versjoner. (om det var det du mente?) Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 edit: Er så langt enig med M@R7!N, siden jeg ikke eier tålmodighet, og føler jeg ikke kommer til å klare å vente ett år uten å bruke pengene. Da er det bare å rive ut et x800xt pe kort !! Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Tror det blir til at jeg kjøper meg x800xtpe, men blir litt forvirret av alle typene. Hvilket er best? Lenke til kommentar
kurrikill Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 på mandag kjøpte jeg powercolor sitt...sikkert bra det! Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar
kurrikill Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 www.flexi-data.no...finner dt andre steder.. forexemper www.komplett.no Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Er det noen stor forskjell på dette og dette ? Endret 5. januar 2005 av Gree9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå