Gå til innhold

Valg av hdd til raid?WD 80GB?

Anbefalte innlegg

Hei der

Nå har jeg en ibm 30gb som det begynner og komme mange rare lyder av.Pluss at jeg har en alt for liten disk så nå skal jeg kjøpe meg en ny.tenker på og kjøpe nytt hk Asus A7V-333 med raid.lurer da på om jeg skal kjøpe meg 2stk WD 80gb med 8mb cache.Eller er det noen andre disker som er bedre og sette opp i raid.Dette har jeg ikke peiling på da jeg aldrig har vært borti raid før.2 stk WD 80 får man jo til ca 2000 lapper og da har man jo 160gb med ny plass på pcen+ den gamle 30gb.Så det trur jeg vill holde en laaang stund framover.

Hva trur dere som er eksperter :smile:

Takker for tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-10 11:53, Mad_Max skrev:

Hei der

Nå har jeg en ibm 30gb som det begynner og komme mange rare lyder av.Pluss at jeg har en alt for liten disk så nå skal jeg kjøpe meg en ny.tenker på og kjøpe nytt hk Asus A7V-333 med raid.lurer da på om jeg skal kjøpe meg 2stk WD 80gb med 8mb cache.Eller er det noen andre disker som er bedre og sette opp i raid.Dette har jeg ikke peiling på da jeg aldrig har vært borti raid før.2 stk WD 80 får man jo til ca 2000 lapper og da har man jo 160gb med ny plass på pcen+ den gamle 30gb.Så det trur jeg vill holde en laaang stund framover.

Hva trur dere som er eksperter :smile:

Takker for tips

Jo da, 2x 80 GB 7200 rpm, med 2 MB cache er gode RAID-0 disker!

Du trenger ikke de med 8 MB cache, unødvendig er det., og det er mye dyrere...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-10 12:53, Xvani skrev:

jo da, de diskene holder nok de =) Husk at du ikke får satt opp de 30GB'ene sammen med raiden da :wink:

Ja det er jeg klar over men man kan vell sette den oppe som slave eller noen sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...