Gå til innhold

hvilken ram til AMD64 3500+

oevold

Anbefalte innlegg

hei har bestilt meg AMD64 3500+ oppssett med SLI å 2 6800ultra kort. så har jeg bestil

minne:

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL

det koster ca 2200 så lurte jeg på om det er et bra minne. skal ikke overclokke så mye tenkte jeg så det er ikke så viktig. kan noen komme med bedre forslag hvis det er det til den pris klassen. for kan endre på bestillingen for alle varene er ikke bekreftet enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du brude nok gå for noe TCCD-ram. De er bedre OG billigere enn de Corsair-brikkene som er nevnt ovenfor her. Du får 2*512mb tccd fra 2100 og oppover... Og det er egentlig det samme hvilke du kjøper... Folk opplever forskjellig resultat med alle sammen, men du blir nok fornøyd uansett..

Lenke til kommentar
off topic: prossessoren din kommer til å bli en skikkelig "flaskekork" i det systemet ditt :dribble:

disse er sånn rimelig bra :p : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303103&cks=PRL

Prosessoren vil kun være flaskehals når man kjører lave oppløsninger. På 1600x1200 og med litt AA og AF så vil det ikke være noe problem.

De Corsair brikkene du viser til er på langt nær så bra som de som trådstarter selv har foreslått. Du må ikke bare se på prisen på brikkene, dyrt er ikke bestandig best ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
ok. hvilken RAM skal jeg gjøre om til da? ta en litt billigere? eller hva med 500mhz eller 550mhz på ramen vil det bli bedre hvis jeg ikke skal OC

OCZ's og Crucial Ballistix kan overklokkes til over 500Mhz med bibeholdt 2-2-2-5 instillinger, men mulig det er bedre med 2-2-2-10(9-11).

Lenke til kommentar
ok. hvilken RAM skal jeg gjøre om til da? ta en litt billigere? eller hva med 500mhz eller 550mhz på ramen vil det bli bedre hvis jeg ikke skal OC

OCZ's og Crucial Ballistix kan overklokkes til over 500Mhz med bibeholdt 2-2-2-5 instillinger, men mulig det er bedre med 2-2-2-10(9-11).

2-2-2-5@500MHz? Den var litt drøy var den ikke? Da skal du isåfall fore brikkene med veldig høy spenning og ha kjøling så det monner

Lenke til kommentar

Trådstarter skriver i posten at " skal ikke overclokke så mye tenkte jeg så det er ikke så viktig." Da er det vel ikke noe vits i å krangle over hvilke brikker som klokker best, men heller gi han f.eks. en link til de brikkene dere syns er bra.. jeg kjøpte meg nettop en TwinMOS 512mb PC3200 brikke som jeg syns er helt perfekt, er kanskje ikke av de beste brikkene men funker fint til den prisen (fikk min for 600,-)

Endret av _lefze_pwns_all
Lenke til kommentar
helt riktig har ikke tengt til å clokke med det første. så derfor lurte jeg på om jeg burde kjøpe pc4400 i stede med 550mhz eller er det ikke noe bra ram til AMD oppsett.

Har disse selv og kan bare snakke varmt om dem(tccd),sikkert valg for amd64.

Corsair TWINX1024-4400C25

Ikke tenkt å klokke med det første sier du..

Ser du skal kjøpe en 3500+ er det en winchester?, disse klokker veldig bra selv på luft. Du kan fint glemme at rammen noen gang vil skape problemer for deg, klarer opp mot 300mhz(600ddr) på stock 2.75volt.

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar

2-2-2-5@500MHz? Den var litt drøy var den ikke? Da skal du isåfall fore brikkene med veldig høy spenning og ha kjøling så det monner

beklager feilen, den posten var nok alt for unøyaktig, travelt på jobb.

Spørsmålet er om DDR500 evt. DDR550 Ram er et bedre alternativ enn DDR400 i et Athlon64 system konstruert i utgangspunktet for DDR400 Ram (PC3200). Jeg mener at det er bevist gjennom tester at visse typer DDR400 Ram overklokker så bra at foreløbig er det ikke bedre med DDR500 Ram. Her er en link til en test som utroper Crucial Ballistix til vinneren for SO939 hovedkort når det overklokkes til DDR500+ hastigheter på Athlon64 system. Siden ikke komplett fører OCZ. Dersom man ikke vil overklokke Ram'en i det hele tatt er lav latency det viktigste i et Athlon64 system og CAS Latency på 2 er det beste som man får.

Her er linken til en test på Anandtech

Her et lite utdrag fra konklusjonen: quote

At the other end of the spectrum, the only Micron entry, the Crucial Ballistix PC3200, showed the most incredible timings that we have ever seen for any memory, reaching all the way to DDR460 at 2-2-2 timings, and all the way to DDR514 at the slightly slower 2.5-2-2 timings. Needless to say, this generated the highest DDR466 and DDR500 test results that we have seen. In addition, the Crucial Ballistix was the only memory in this roundup that performed just as well on the Socket 939 platform as it did on the Intel 478. unquote.

edit: linker

Ballistix PC3200

Ballistix PC4000 (Hvis du skal prøve enda høyere hastigheter) 500++

videre om overklokking av RAM OCforum

En god strømforsyning er viktig som dette

OCZ Powerstream

Hjelp til stabil og separat ramspenning DDR Booster

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...