Gå til innhold

Erfaring med denne skjermen?


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe meg ny skjerm.

Det er mange kampanjer på gang nå og det jeg lurer på er:

 

OBS Coop har denne skjermen i sin kampanje http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO21840&SiteId=no

 

Den koster 1995 kr og har 16 ms, dette er et krav for meg siden jeg spiller ganske mye..

 

Noen erfaringer eller råd angående maskinen??

 

Ps. Jeg er ikke noe stor krever på "alt" kjører de nyeste spillene med Radeon 9200, 2,8 ghz, 512 RAM så er ikke noe mr. perfect..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg var der idag og hentet min..

Godt fornøyd, har prøvd den i: Battle for Middle Earth = Meget bra

Need for Speed 2 = Mye bedre enn før

Fifa 2005 = Bedre kvalitet men hang en smule?

Rome: Total war = Meget bra

 

Sett følgende filmer: Ringenes Herre: Atter en Konge = Merket 0 forsinkelser

Pirates of The Caribbean = 0 forsinkelser

 

Hadde en 2-3 år gammel CRT skjerm som jeg var godt fornøyd med.

 

Vil si at denne danket CRT'en på lys( :p ), oppløsning (fra 1024 - 1280..

Lenke til kommentar

Kjøpte og den på obs! idag, og jeg er storfornøyd.. Sittet å spillt spill i ett par timer nå, og merker ingen negative sider med den.. Spillt både doom3, hl2 og eq2.. Utmerket!

 

Eneste jeg ikke liker med den, er de innebygde høytalerne.. Lyden er så udugelig som det er mulig.. (tenk små datahøytalere fra begynnelsen av nittitallet). Skjermen kunne også vært litt mindre om de kuttet ut høytalerne..

 

Har brukt alt av programmer for å sjekke om det var noen døde pixler på skjermen jeg kjøpte.. men ikke en eneste en...

 

Er heller ikke dvi inngang, men det kan man vel nesten ikke forvente av en billig skjerm...

 

En ting til.... Sort på denne skjermen, er nettopp det.. Sort som natten... overraskende sort faktiskt.

Endret av kimandre
Lenke til kommentar

Hva er best av kontrast på 500:1 og 450:1? Den Elkjøp har er nemlig 500:1, mens den Coop har er 450:1.

Og forresten, dere som har skjermen fra Coop: går det an å ikke bruke de innebygde høyttalerne(bortsett fra å ødelegge de, selvfølgelig)? Litt kjedelig å måtte bruke de istedet for 5.1 surround :)

 

edit: trykkleif

Endret av m0rphX
Lenke til kommentar
Hva er best av kontrast på 500:1 og 450:1? Den Elkjøp har er nemlig 500:1, mens den Coop har er 450:1.

Og forresten, dere som har skjermen fra Coop: går det an å ikke bruke de innebygde høyttalerne(bortsett fra å ødelegge de, selvfølgelig)? Litt kjedelig å måtte bruke de istedet for 5.1 surround :)

 

edit: trykkleif

500: eller 450:1 ? les litt høyere opp;

Vurderte elkjøps BenQ, men Obs!'ens vant pga kun 16ms og bedre kontrast. (450:1)..

 

tipper at 450:1 er bedre da ja...

vil nok også tro at høytalerne kan skrus av og på.

Lenke til kommentar

Kontrast

Kontrastnivået er forholdet mellom skjermens lyseste og mørkeste bildekapasitet, og oppgis i et forholdstall, f.eks. 450:1. Jo høyere det er, desto bedre skiller skjermen mellom skygger. I bunn og grunn kan vi si at jo høyere kontrastnivå, desto sterkere vil fargene se ut og du vil få bedre detaljer. Dette er spesielt viktig under bilder som er mørke og dystre, slik du tydelig kan se alle detaljer. Lavt kontrastnivå fører da til at bildet bare flyter sammen i en mørk masse.

 

Fant dette her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8623&side=5

 

Men uansett, var på Coop idag og kjøpte skjermen. Det er en Medion-skjerm, og jeg må si at jeg er meget fornøyd. Har ikke merket noe "etterslep" i noen spill, eneste er når skjermen er helt svart(og skrudd på) så ser jeg noen ganger "striper" på skrå(i kryss) på skjermen. Ser liksom ut som om man kan se det panelet er laget av(selvom det ikke er det). Ser litt ut som veldig forstørra fiber. Vanskelig å forklare, gitt. Dette var egentlig ikke noe problem da jeg bare la merke til det et fåtall av ganger, og det er såvidt jeg kan se det de få gangene det synes. Vet ikke hva det kommer av, og vet ikke om det bare er på den jeg har. Men dette er uansett bare småpirk..

Jeg er en aktiv og kresen spiller, og kan virkelig anbefale skjermen.

Endret av m0rphX
Lenke til kommentar
Gunners,06/01/2005 : 15:52] Nei, det er ikke denne..

 

De er veldig like, men er ikke den samme..

Vil det si at den er neste like dårlig? Er det noen som har kommet over noen tester over Coop Obs! skjermen?

 

EDIT: Er det denne her?

Har ikke testet den andre skjermen så det kan jeg ikke si men det jeg mente, det var at de så veldig like ut..

 

jeg må og si at nei, du er ikke nødt til å bruke de høytalerne, prøvde dem i en time eller noe før jeg byttet tilbake.

Lenke til kommentar
Gunners' date='08/01/2005 : 14:03'] jeg må og si at nei, du er ikke nødt til å bruke de høytalerne, prøvde dem i en time eller noe før jeg byttet tilbake.

Jeg klarte ikke bruke høytalerne i mer enn et par minutter.. De var verdiløse... Ikke noe god lyd i det hele tatt.. Men det er det jo egentlig aldri i skjermer.. Forstår ikke hvorfor de bygger inn høytalere i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...