alibaba Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei Hvilke hovedkort på markedet har support for Atlhon XPs innebygde tempdiode? Har hørt at Asus kort med C.O.P benytter seg av den, men finnes det noen andre hovedkort som også gjør det? Man får ikke tempen til chippen ved å ha en måler på bunnen av kjøleribben/blokken eller på undersiden av cpu'en.. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Har AMD innebyggd temp måler? det har aldri jeg hørt om før. Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Athlon XP har det. Det er utrolig at ikke hovekortprodusenter utnytter denne føleren. De vanlige metodene for å måle tempen til CPU er ikke nøyaktige. [ Denne Melding var redigert av: alibaba på 2002-06-10 13:41 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 SOLTEK sl75 DRV5 har den funksjonen Kort som koster 1050kr. Er raskt og billig. Sånne hovedkort liker jeg Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Det er 3 hovedkort som leser av temp fra innebygd sensor i Athlon XP: Asus A7V333 Soltek SL75DRV5 EPOX 8K3A Asus og Soltek leser sine hovedkort bruker KUN den innebygde sensoren til beskyttelse mot overoppheting. DET ER UMULIG Å LESE AV DENNE TEMPERATUREN NOEN STEDER. Temperaturen som står i Bios er forsatt registrert fra socket sensoren. :mad: Epox 8K3A er det eneste hovedkortet pr. dags dato det er mulig å lese av den riktige temperaturen på en AMD cpu. :grin: Håper folk får med seg dette så jeg slipper å gjenta det 100 ganger. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Asus A7V333 leser inni core! Og ikke motsi det engang, fordi det er fakta. Det er ikke bare til overopphetings beskyttelse. Leser du av en og samme prosessor på 2 forskjellige hovedkort (Asus, Abit) så er Asus sine temps en del høyere enn det på Abit sitt. Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Har selv A7V333R og i MBM får jeg to alternativ for CPU heat. Dvs både den innebyggede og den eksterne. Det eneste problemet er at det er omtrent 8 grader forskjell mellom dem. Noen som vet hvilken som er hva av sensorene? I MBM heter den ene Asus 2 og den andre Asus 2 CUSL. Den siste er varmest. Kan anta at den siste er den innebyggede, men BIOS viser den første. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Den varmeste er inni core. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 ASUS A7V-333 Leser Tempen inne i kjernen på CPU'n. De fleste andre HK leser tempen under CPU'n. Da vil sevfølgelig ASUS A7V og noen få andre HK få høyere temp som er riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå