Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk når det gjelder java , og har ikke helt forstått konsepetet ennå, men håper dere kan hjelpe meg med et problem:

Jeg syns det virker tungvint å bruke repaint() hele tiden for å få frem en text når jeg trykker med musa, så fins det ikke noe annen kode som ligner dette:

 

public boolean mouseDown(Event e)

{

public void paint(Graphics g)

{

g.drawString("Dette skal komme fram når jeg trykker med musen",30);

}

return true;

}

 

Jeg lurer også på hvorfor dette ikke funker, for jeg synes det virker helt logisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei willbend. Jeg anbefaler at du lærer deg Swing før du begynner med 2d grafikk. Det du holder på med virker litt retro-java. Har du en java 1.1 lærebok?

 

Applet:

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
public class ClickMe extends JApplet{
public void init(){
 addMouseListener(new MouseAdapter(){
 	public void mouseClicked(MouseEvent e){
   getGraphics().drawString("Dette skal komme fram når jeg trykker med musen", 10, 30);
 	}
 });
}
}

 

Html tag:

<applet code="ClickMe.class" height="50" width="300"></applet>

Lenke til kommentar

kall på repaint() metoden så utføres paint() metoden.

 

i paint metoden putter du alt som skal tegnes.

 

Husk også at du må ha x og y koordinatene for plassering av stringen som skal tegnes opp med drawString() metoden.

 

drawString(String tekst, int x, int y);

 

public boolean mouseDown(Event e)

{

repaint();

}

 

public void paint(Graphics g)

{

g.drawString("Dette skal komme fram når jeg trykker med musen",100,100);

}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...