Daehli Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg, fikk telefon fra en i dag som var interessert i en PC jeg har stående. Han bor et stykke unna, så henting er ikke en mulighet; er det noen som vet hvilken transportmåte som er billigst/best? Jeg tenkte på å sende den gjennom posten, men de behandler den kanskje ikke så pent. Jeg vet at posten har mulighet til å sende den som spesial gods, men er det i det heletatt mulig å sende et midi tower gjennom posten? (Jeg tenker på størelsen) mvh. Morten Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Størrelsen tror jeg ikke skal by på problemer. Men vekt har en del og si. Hvor mye veier pcen ? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Størrelsen tror jeg ikke skal by på problemer. Men vekt har en del og si. Hvor mye veier pcen ? Den veier ikke så alt for mye; 15 kg tipper jeg. Det er aluminium chieftec aluminium midi tower. Jeg tror ikke vekten skal være noe problem, men hvordan er det med behandlingen av kolien? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Pakk den veldig godt inn! Hvis mottaker har litt peil på pc, så hadde jeg demontert agp kortet, pci kort osv. og puttet de i sin egen pakke. Det er nemlig mange som har opplevd at hardwaren ligger hulter til bulter etter en tur med posten. Her kan du sjekke hva kostnaden blir: https://www.eposten.no/ppf/ Endret 5. januar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Sambo nr.1 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 databutikkene sender jo som Postopppkrav! det må da funke? slik fikk jaffal jeg min bærbare! Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Takk for gode svar. Jeg vurderer da evt. å sende i posten delvis demontert. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Pakk den veldig godt inn!Hvis mottaker har litt peil på pc, så hadde jeg demontert agp kortet, pci kort osv. og puttet de i sin egen pakke. Det er nemlig mange som har opplevd at hardwaren ligger hulter til bulter etter en tur med posten. Her kan du sjekke hva kostnaden blir: https://www.eposten.no/ppf/ Hvis posten faktisk greier å få løs pcikort så er jeg rimelig skremt.. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Pakk den veldig godt inn!Hvis mottaker har litt peil på pc, så hadde jeg demontert agp kortet, pci kort osv. og puttet de i sin egen pakke. Det er nemlig mange som har opplevd at hardwaren ligger hulter til bulter etter en tur med posten. Her kan du sjekke hva kostnaden blir: https://www.eposten.no/ppf/ Hvis posten faktisk greier å få løs pcikort så er jeg rimelig skremt.. Jeg tviler i allfall ikke på at de skal klare å voldta PCen ganske godt før den kommer frem. Jeg har sett eksempler på meget maltrakterte esker som har blitt sendt med posten... Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg sendte en pc med posten og den kom hel frem. Pakket i kasse med bobleplast og isopor rundt. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis posten faktisk greier å få løs pcikort så er jeg rimelig skremt.. Posten slenger rundt med pakkene som bare det. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 skriv "FORSIKTIG FORBANNA IDIOTER!!!" på boksen med ståre sprit-tusj bokstaver så ordner det seg sikkert Lenke til kommentar
prozeed Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 er noe som heter på posten. "Det er ikke lov å kaste pakkene mer enn 15meter" dette er en regel på posten, var i værtfall det Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvis posten faktisk greier å få løs pcikort så er jeg rimelig skremt.. Det har jeg hvert med på.. En kompis av meg opplevde faktisk at CPU-kjølern falt av under postens "pene" behandling av pakken. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ta et bilde av innholdet i pakken, og send pakken med en form for forsikring (aner ikke om oppkrav er inkl forsikring). Evt demonter innholdet og send hver for seg. Og om posten klarer å få løs et PCI-kort som er skrudd fast, så er jeg omponert, ja.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Og om posten klarer å få løs et PCI-kort som er skrudd fast, så er jeg omponert, ja.. hehe ... jeg må innrømme at jeg overdrev en smule, men poenget mitt kom ihvertfall frem Pakk inn pcen så godt du kan og gjerne ta et bilde av pcen før du sender den avgårde. "Better Safe Than Sorry" Endret 6. januar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå