CAT-scan Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har lest litt rundtomkring om emnet, men trenger egentlig bare et par kjappe svar. Jeg skal kjøpe meg en A64 med Winchester-kjerne veldig snart, og er litt usikker på om jeg skal overklokke eller ei, har ikke helt bestemt meg. Mitt spørsmål er; er det mulig å overklokke CPU uten å forandre på minnehastighet? (ved bruk av f.eks. asynkrone klokkefrekvenser RAM/CPU og overklokking av HT-bussen) Jeg tenkte jeg skulle kjøpe minne som kjørte stramme timings, og la klokkefrekvensen være (eventuelt klokke opp så mye jeg klarer uten å forandre på timings/spenning), og heller bare peise på med CPU (om den er så overklokkingsvennlig som ryktet skal ha det til så er det jo nesten litt fælt å la den putre og gå på lave klokkefrekvenser ) Eller hva mener dere? Jeg kommer til å kjøpe meg enten Zalman CNPS7000Cu eller 7700Cu samt OCZ Platinum 3200 R2 antageligvis, så det skal da i teorien gå an å få CPU'en opp på en respektabel frekvens (spesielt om jeg har flaks med CPU'en og minnet). Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ja, du kan kjøre det async. Har klart å presse OCZ 3200 Plat rev 2 opp i 275 (550mhz) med 2,5-4-3-10. Men du kan jo kjøre minne på 166 med strammere timings og likevel få en god overklokk på cpun Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Når det gjelder OCZ Platinum 3200 R-2 kjører mine 2x512 moduler på 278 MHz (2.850V) med følgende tilgangstider: 2.5-3-3-10. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ikke ille... Jeg er litt usikker på det hele. Jeg kan jo gå for billig minne og drite i hele overklokkingsfjaset (da trenger jeg jo heller ikke å kjøpe noen fancy PSU med det første). Valgets kvaler... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Valgets kvaler... Hvis det helper så er ikke overklokking nødvendigvis en prisbesparende sak. Kjøling, minne og PSU koster og dette er essensielt når man overklokker. Du kan jo bruke HWs egen handlevognfunksjon å se selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå