bfisk Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jendor: slik jeg har forstått det, er det en allmenn oppfatning at det er verre å drive herverk enn å "snike i køen" på en parkeringsplass. Den som gjør det gjør det med sin fulle rett. Det er kanskje slemt, men verden er ikke til for å andre tilfreds. Rakk du det ikke, så var det synd for deg. Uansett, hvis du har et problem med noen, så fucker du ikke opp bilen deres, du snakker med dem. Hjelper ikke det, så har du i rettstaten Norge muligheten til det vi kaller rettslig forfølgelse. Det er slik folk i den voksne verdenen order opp. En annet moment er at hvis du keyer en bil fordi den har parkert dårlig, gjør du deg selv til vandelsforbryter. Enda verre blir det dersom den andre bilen har parkert lovlig, dvs. innenfor den hvite oppmerkingen på parkeringsplasser, eller på et annet lovlig sted. Da er det ene og alene du som har problemet. --- Jeg er klar over at det går an å jenke seg, og det gjør jo også de fleste. Poenget er at når du møter den éne av de hundre som ikke jenker seg, slik som du skisserer, bør du bevare fatningen, og ikke drive hærverks på andres eiendom. Da er det du som oppfører deg som om du eier verden. Get the point? Og en ting til: det er et ordtak som heter at "den klokeste gir seg". Tror du det ligger noe i det? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg blir deprimert av dere. Så forbanne selvgode jævler.. Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 heller skriv en lapp om akkurat hvor sint du er og fest i vindusviskeren, mest "humane" metoden. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jendor, hadde blitt svært lei meg om den eneste ledige plassen var ved siden av deg. Ikke lett hvis man har en stor bil og det allerede er dårlig plass. Kanskje jeg skulle parkert bak bilen ved siden av sånn at jeg i hvertfall tar hensyn til deg. Du tar for hardt i når du riper opp bilen. Hadde du kanskje hatt litt kreativitet hadde du funnet ut at det også går an å ta luften utav dekkene. For å gjøre noe i det hele tatt dersom personen bare har parkert tett inntil deg (og det ikke er bedre plass på andre siden) må man være en større drittsekk selv. Utenom å drepe dem. Det er greit. Endret 5. januar 2005 av lodott Lenke til kommentar
jendor Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) *slettet* Endret 6. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Altså, du er ikke hakket bedre om du riper bilen til noen, du er verre. "Jeez, hvem glemte å lukke døra til helvete? Forumet overstrømmes av prepubertale drittunger." :!: :roll^5: Jeg vet ikke helt jeg, jeg driver ikke hærverk på andre sine eiendeler fordi de er litt teite. så, om du mot formodning gjør noe galt, da er det greit at noen riper opp bilen din? Tenk på den gylne regel. Endret 5. januar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Kaster meg ikke inn i denne debatten, men har noe på hjertet: Det trinnet under oss (9.klassene) er så frekke at det halve kunne vært nok. Helt uten videre slenger de kommentarer uten at vi har gjort en dritt. Seriøst, jeg sitter hele tiden og lurer på hvem som skal få halsen knukket først. Men, de skulle heller fått seg et nakkeskudd midt på Karl Johan. Det hadde vært gratis underholdning. Endret 6. januar 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror nok trådstarter bør gå til innkjøp av en ErgoLine Supergel stressball... :!: Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Den typen mennesker som mangler dette, er de som risikerer en ripe i bilen sin. Og som virkelig fortjener en liten "vekker", som en påminnelse om at ikke alt de foretar seg er like greit. ! En "liten" vekker til rundt 10 000? Du har ikke krav på å bli sluppet frem i køen, du har ikke krav på en parkeringsplass bare fordi du ventet på den, egentlig har du ikke krav på at noen skal være høflige med deg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) ... da en feit liten jævel av en 50-åring kjørte pekefinger'n sin hardt i ryggen på henneved siden av henne er sjansen stor for at vedkommende hadde fått en i trynet. Heldigvis for han selv så rakk han å forsvinne før jeg fikk det med meg. __________ Folk som nekter å flytte seg etter å ha blitt spurt om det, de får "The Key" langs bilen... det samme gjelder idioter som parkerer helt inntil døra på sjåførsiden min. __________ men det er jo ikke akkurat politisk korrekt å banke opp gamlinger da. __________ Hva synes dere om slik provoserende oppførsel? Er den gode gamle folkeskikken blitt helt borte i samfunnet? Jeg synes jeg opplever mer og mer at det KUN dreier seg om "Meg selv først, så meg selv, meg selv igjen osv..." ...og dagens ordtak blir som følger: Vold avler vold!..eller ? Ok da, kanskje ikke i ditt tilfelle,(ikke ta det alvorlig, men syntes det var litt artig å lese det du skrev). Men det litt rart ja...er mer vold i samfunnet i idag enn for 20 år siden. Endret 6. januar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Etter å ha jobbet i matvarebutikk i nesten 4 år, merker man fort hvilke forskjellige aldersgrupper som er frekke. Jeg mener at pensjonistene er de som er de største drittsekkene, dvs ikke ALLE, men der hvor jeg jobber er det faktisk det... De brøyter seg fram i køen, mister OFTE noe i gulvet, klarer gjerne å komme med en "artig" kommentar osv... Er for eksempel ei dame som kommer innom butikken... Hun skal alltid ha det syltetøyglasset som står nederst (noe som faktisk resulterte i at jeg måtte tørke opp 3 liter multesyltetøy), og hun har revet ned/mistet syltetøyglass over 20 ganger i løpet av fire år... Er faktisk ikke alltid man roterer varene så om hun skal ta det glasset som er "ferskest" kan det jo hende at hun ikke får det ferskeste allikevel En annen eldre dame lurte på om vi hadde flere mandler i løsvekt igjen. Det hadde vi desverre ikke, dette var rundt juletider da det ofte går mye mandler, noe som resulterte i at hun så på mannen sin, og sa til meg: Jasså, har du spist dem opp du da? Det kan tolkes flere veier, men med tanke på at jeg ikke er den tynneste her i verden, KAN det faktisk virke sårende... Andre ganger kommer det pensjonister som kommer rundt et torg, for deretter å legge merke til at veien er delvis sperret av en pall med noen varer.. Går pensjonisten rundt da? Nei, hun rygger, tar fart og prøver å komme seg gjennom hele sperringen Man kan jo bare spørre, er jo klart at jeg hadde flyttet pallen hvis det var 5-10 cm om å gjøre!! Kanskje ikke alt dette som har med folkeskikk å gjøre, men fy faen så DIGG å få ut alt sinne jeg har mot disse "skapningene" Endret 6. januar 2005 av Volcov Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Altså, du er ikke hakket bedre om du riper bilen til noen, du er verre. fin 50%-50% deling. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Nå fikk jeg meg en god latter ja... Har selv blitt stående omtrent oppå andre biler, da det på mange sentere er veldig trangt (og folk kan ikke parkere) men jeg har aldri tenkt på å ripe opp en bil som parkerer for nærme døra, det blir bare teit... \\Sp33D - Om vold ikke løser problemet bruker du ikke nok av det Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Men nå må man ikke kjefte jendor helt i senk heller her. Etter som jeg har forstått, er det ikke folk som bare parkerer for nært bilen hans som får "the key". Det er derimot de som er så sta og sure som den personen som nekter å flytte seg. Det har vel aldri vært snakk om å skrape opp bilen til noen som ikke er der selv og som kanskje ikke vet at de har parkert for nært? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 *snip* Synes synd på dere som må takle sånt. Jeg tror jeg hadde tatt igjen på samme måte, da verbalt. Jeg ville ikke gått og knekt rullatoren eller stokken hennes. *WINK WINK* Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) *snip* Synes synd på dere som må takle sånt. Jeg tror jeg hadde tatt igjen på samme måte, da verbalt. Jeg ville ikke gått og knekt rullatoren eller stokken hennes. *WINK WINK* Har heldigvis slutta i butikken der... Begynte å ta igjen de siste mnd, da dreit jeg rett og slett i konsekvensene... Nok av pensjonister som får vondt i den butikken uansett... En gammel dame tryna i en pall og... LUKTET på gulvet kan man si... Brakk nesa fint der ja En annen kunde klarte å skli på en drue (!!) og skadet ryggen.. Skulle visstnok saksøke oss osv... Klarte ikke holde meg, og begynte å le.. Ble heller ikke bedre av at mannen hennes sto og lo så han grein Endret 6. januar 2005 av Volcov Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 *snip* *snippetisnipp* En annen kunde klarte å skli på en drue (!!) og skadet ryggen.. Skulle visstnok saksøke oss osv... Klarte ikke holde meg, og begynte å le.. Ble heller ikke bedre av at mannen hennes sto og lo så han grein Ser det for meg. Hvis det er noen trøst er jeg sikker på at ganske mange hadde fått latteranfall i den situasjonen. :!: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vil si meg enig i at de eldste er verst. Sist gang var i går eller på tirsdag (hun var vel ikke så veldig gammel, 50+ tenker jeg): Sto og venta på bussen til jobben på morgene. Som vanlig er det en del som skal av først der jeg går på. Vi som skulle på denne bussen stod selvfølgelig til side for å slippe ut de som skulle av samt de som måtte gå ut for å slippe av nevnte passasjerer. Da vi skulle på igjen - det kunne ikke være noen tvil om at vi skulle på bussen og sto i en slags kø - kom denne damen og skynda seg fram. At den gamle røya i tillegg skulle betale med penger og vi andre med busskort kunne raskt og effektivt ha kommet oss i ly for regnet gjorde ikke saken noe bedre... Ellers har jeg flere liknende eksempler eldre (og gjengangeren er gamle damer); de sniker på postkontoret selv med et veletablert kølappsystem, de står alltid i veien og her i Stavanger har jeg et par ganger sett en gammel mann som banner og smeller til yngre folk. (Jeg har selvfølgelig møtt en del hyggelig gamle damer også ) Det er kanskje ikke så rart at småbarna blir slik også når deres besteforeldre oppfører seg slik.... Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 her i Stavanger har jeg et par ganger sett en gammel mann som banner og smeller til yngre folk. Håhå, skal dit på førstegangstjeneste neste uke.. Blir nok forandringer ja! Lenke til kommentar
tøs Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Folk som nekter å flytte seg etter å ha blitt spurt om det, de får "The Key" langs bilen... det samme gjelder idioter som parkerer helt inntil døra på sjåførsiden min. Var rimelig enig med deg inntill du kom med denne kommentaren. Hvorfor i helvete skal du ødelegge en bil prega, en frekk parkering. Vet du hvor mye det koster for denne type ødeleggelser? Sannheten er at verden ikke er perfekt. Det finnes mange kjøtthuer der ute om ikke helt skiller rett i fra galt. Og jeg mener at nettopp du jendor er en av dem. Greit nok at det er frekt, dette med parkeringen. Men vil du virkelig gjøre deg til en "kriminell" bare pågrunn av at du må gå 20m ekstra inn til butikken? Folk generelt klarer å oppføre seg, men det finne unntak. Man kan ikke si at eldre er verst. Det er individene som skiller seg ut, og drar de andre ned i søla. _________ Men for all del, jeg har feler historier om at folk ikke kan oppføre seg. Blant annet barn som kaster snøballer, og er frekke i kjeften etterpå. Du tar dem på fersken, men likevel står de der og lyver deg opp i tryne. Etterpå slenger de masse drit, selv om du faktisk bare står 2 meter unna, er dobbelt så gammel samt dobbelt så stor. Da jeg var på den alderen hadde jeg måtte bytte undertøy, isteden for å tenke på noen frekke kommentarer å komme med. Jeg har også jobbet på matbutikk. Flere av de eldre kommer innom og vil kjøpe kjøtt til "hunden" sin, som er gått ut på dato. Og siden det er til "hunden" har vi gitt det til kunden, gratis. Dagen etter kommer til tilbake og skal ha penger, fordi kjøttpålegget var tørt og gammelt.. Og jeg som ikke kan skille kjøttkaker i fra pølser (så ille er det ikke men..) fikk ofte kjeft for de feilen jeg gjorde. Men det var ikke bare eldre, eller barn.. Det var individer. Og du så som regel på personen om den var forståelses full, eller var rett og slett full av faen. Når det gjelder parkering, har det oppstått flere ganger at jeg har gått ut av bilen for å fortelle jævelen som har tatt plassen min, at han bør flytte seg. Det holder for meg. Jeg vil ikke ødelegge bilen, men fortelle ham at han har gjort en feil. SPAR meg.. Endret 6. januar 2005 av tøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg